klasa 1 b |
Jezyk angielski 2 czerwiec 2020 |
Witajcie, Dziś powtórzymy słowa związane z pogodą oraz poznamy nazwy niektórych ubrań. Proszę otwórzcie
podręcznik na stronie 86 i powtarzajcie (co najmniej 2
razy) za nagraniem Shorts -krótkie spodenki T-shirt- koszulka z krótkim rękawem skirt- spódnica Hat- czapka sweater- sweter jeans- spodnie dżinsowe, dżinsy Przyjrzyjcie się teraz ilustracjom w zadaniu 1. Opiszcie, co na nich widzicie, używając słów związanych z pogodą z poprzedniej lekcji oraz wymieniając i wskazując nazwy ubrań ze zdjęć. Włączcie nagranie nr 41. Słuchając, wskazujcie odpowiednie osoby z ilustracji. Spójrzcie za okno i powiedzcie jaka jest dziś pogoda, np.: „It’s sunny and warm”. (jest słonecznie i ciepło). Zastanówcie się jakie ubrania są odpowiednie na upalną pogodę (It’s hot), a jakie na zimną pogodę (it’s cold). Włączcie nagranie numer 42 i sprawdźcie, czy wymieniliście te same nazwy ubrań. Posłuchajcie jeszcze raz i spróbujcie powtórzyć słowa rymowanki. Pomogą wam w tym obrazki z zadania 2 str 87 ilustrujące słowa rymowanki. Na koniec popatrzcie jeszcze na zadanie 3. Włączcie nagranie numer 43. Słuchając odgadujcie, które dzieci zostały opisane w nagraniu. Gdzie jest Jack, Liz? A który to Josh? Podaję odpowiedzi do tego zadania: Jack- chłopiec w żółtej koszulce, Liz- dziewczynka w czerwonej czapce, Josh- małe dziecko w pomarańczowych spodniach. W wolnej chwili wykonajcie zadania z ćwiczeniówki ze stron 98 i 99, ale nie odsyłajcie odpowiedzi. Pozdrawiam. |
Jezyk angielski 26 maj 2020 |
Dzień dobry, Dziś temat związany z pogodą. Zanim jednak poznamy nowe zwroty, przypomnijcie sobie nazwy emocji z ostatniej lekcji. W tym celu wykonacie zadania z zeszytu ćwiczeń ze strony 88 i 89. Teraz możemy przejść do nowego tematu. Poznamy określenia typów pogody (znajdują się na stronie 82 w podręczniku): Sunny- słonecznie rainy- deszczowo windy- wietrznie Snowy- śnieżnie cloudy- pochmurno Oraz nazwy zjawisk pogodowych takich jak (znajdują się na stronie 84 w podręczniku): Hot- gorąco cold- zimno warm- ciepło Wet- mokro foggy- mgliście Obejrzyjcie film prezentujący nowe słownictwo (w filmie dodatkowo pojawią się takie słowa jak stormy- burzowo i nazwy pór roku). Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=AayIRXw7yzE Jeżeli nie uda wam się włączyć filmu, powtarzajcie nowe słowa za płytą, CD 2 nagrania nr 34 i 37. Na koniec popatrzcie na zadanie 2 strona 83 (podręcznik). Spróbujcie przeczytać zdania zastępując obrazki właściwymi słowami. Sprawdźcie, czy dobrze wykonaliście to zadanie słuchając piosenki What’s the weather like today?- jaka jest dziś pogoda?. Jest to nagranie numer 36. Dodatkowo słowa piosenki można znaleźć na końcu podręcznika. Czy potraficie ją zaśpiewać? Rozwiązania zadań ze stron 88 i 89 odsyłają tylko osoby, które oznaczę minusem w dzienniku. Pozdrawiam. |
Jezyk angielski 19 maj 2020 |
Dzień dobry, Kontynuujemy rozdział 6 My body. Dziś poznamy nazwy emocji ale najpierw przypomnijcie sobie słownictwo z ostatniej lekcji wykonując zadania w zeszycie ćwiczeń. Zróbcie tylko zadanie 1 i 2 ze strony 84 oraz zadanie 1 ze strony 86. Przypominam, że użyty w zadaniach zwrot : I’ve got…- oznacza : ja mam… Teraz przejdziemy do nowej lekcji. Otwórzcie podręcznik na stronie 74. Popatrzcie na zdjęcia i spróbujcie nazwać w języku polskim w jakich nastrojach są dzieci. Przyjrzyjcie się ich angielskim nazwom i powtarzajcie za płytą ( CD 2 , nagranie nr 26). Powtórzcie 2 razy. Happy- szczęśliwy sad- smutny surprised- zaskoczony Scared- przerażony, przestraszony angry- zły Zad 1 str 74 Włączcie nagranie nr 27 i zgadujcie, które to zdjęcie? Zad 2 str 75 Nazwijcie nastroje przedstawione za pomocą minek. Teraz posłuchajcie rymowanki (nagranie nr 28) i wskazujcie odpowiednie buźki. I’m (ajm)…- ja jestem…. Powiedzcie, w jakim wy jesteście nastroju. , np.: I’m happy- jestem szczęśliwy Na koniec możecie pobawić się z rodzeństwem lub rodzicami w odgadywanie gestów. Jedna osoba pokazuje jakieś uczucie za pomocą mimiki i gestów, a druga odgaduje jaka to emocja. Zadania z zeszytu ćwiczeń ze stron 84 i 86 wysyłają tylko osoby, które mają minus w dzienniku. |
Jezyk angielski 12 maj 2020 |
Drogie dzieci, dziś zaczniemy
rozdział 6 „My body”. Poznamy części ciała i
części twarzy. Otwórzcie podręcznik na stronie 70. Włączcie nagranie CD2 ścieżka 18 i powtarzajcie wyrazy. Powtórzcie ponownie słowa, tym razem wskazując odpowiednie części ciała.
Hands- dłonie Feet- stopy Leg- noga Tummy- brzuch Arm- ręka
Spójrzcie teraz na zadanie 2 str 71. Włączcie nagranie nr 20, posłuchajcie uważnie zdań i wskazujcie właściwe misie. (I’ve got an orange tummy- ja mam pomarańczowy brzuch itd). Przejdziemy teraz do części twarzy. Zostały one wymienione na stronie 72. Przyjrzyjcie się obrazkom i wyrazom. Włączcie nagranie CD2 ścieżka 22 i powtarzajcie słowa za płytą, wskazując jednocześnie najpierw odpowiednie obrazki a potem części twarzy.
Eyes- oczy Ears- uszy Mouth- buzia Nose- nos Head- głowa
Teraz popatrzcie na zadanie 2 strona 73. Włączcie nagranie nr 24 i wskazujcie odpowiednie roboty. Dla utrwalenia wiadomości w wolnej chwili możecie obejrzeć filmy, które pomogą wam jeszcze raz przećwiczyć poznane słownictwo: https://www.youtube.com/watch?v=ti-7_LXtrPc https://www.youtube.com/watch?v=2m_bO1TpXKY&spfreload=10 oraz pograć w gry edukacyjne: https://wordwall.net/pl/resource/962011/gold-sparks-kl1-unit-4 (po prawej stronie możemy wybrać rodzaj gry, np. teleturniej). Pozdrawiam. |
Jezyk angielski 5 maj 2020 |
Dzień dobry, Dziś sprawdzamy wiedzę i umiejętności z rozdziału 5. Naszym sprawdzianem będą zadania z zeszytu ćwiczeń ze stron 76 i 77. Rozwiązania można przesyłać jak do tej pory na mój adres e-mail zaneta308@op.pl lub na dziennik elektroniczny. Proszę to zrobić do dnia 10 maja. Zad 1 str 76- Pod obrazkami mamy zdania w chmurkach. Przeczytaj powoli zdania i przyjrzyj się obrazkom. Połącz zdania z właściwymi obrazkami. Zad 2 str 76- Połącz ze sobą części wyrazów. Jeden puzel żółty i jeden niebieski tworzą wyraz. Mamy 5 wyrazów. Zad 3 str 77- W domku na obrazku ukryły się zabawki, których nazwy znajdują się w białych ramkach. Nad domkiem mamy kolorowe ramki z nazwami pomieszczeń. Odszukaj zabawki na obrazku i pomaluj ramkę z nazwą zabawki takim samym kolorem jak ramka pokoju, w którym ona się znajduje. Zad 4 str 77- Popatrz na wyrazy. W każdym rzędzie skreśl jeden wyraz , który nie pasuje do trzech pozostałych. Powodzenia! |
Jezyk angielski 28 kwiecień 2020 |
Dziś utrwalamy wiadomości z
rozdziału 5 family i przygotowujemy się do sprawdzianu,
który spróbujemy napisać za tydzień (5 maja). Proszę
w związku z tym powtórzyć następujące zagadnienia: - nazwy członków rodziny - nazwy pomieszczeń w domu - nazwy zabawek, takie jak: Boat- łódka Car- samochód Ball- piłka Doll- lalka Kite- latawiec Plane- samolot Teddy Bear- pluszowy miś Można zgrać w gry językowe, do których linki podaję. Po prawej stronie wybieramy rodzaj gry, np. wykres z etykietami, anagram, połącz w pary, znajdź parę itp. https://wordwall.net/pl/resource/913247/angielski/family https://wordwall.net/pl/resource/994665/angielski/hello-explorer-1-u5-rooms https://wordwall.net/pl/resource/676396/angielski/hello-explorer-1-unit-3-lesson-1 |
Jezyk angielski 21 kwiecień 2020 |
Drogie dzieci, dziś
powtarzamy wiadomości z rozdziału o rodzinie. Wykonujemy
ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń ze stron 66, 68, 69, 74 i
75. Bardzo proszę o przesłanie rozwiązań ze stron 66, 68, 69 tylko te osoby, które nie mają ocen w rubryce ZN1 a rozwiązań ze stron 74 i 75 tylko te osoby, które nie mają ocen rubryce ZN2. |
Jezyk
angielski 31 marzec 2020 Kochane dzieci, dziś powtórzymy nazwy znanych nam członków rodziny i poznamy nowe słowa związane z rodziną. Otwórzcie podręczniki na stronie 60 i włączcie płytę CD 2 , ścieżka 8. Powtarzajcie wyrazy wskazując właściwe obrazki. Mamy tutaj znane już nazwy brother- brat , sister- siostra, baby- małe dziecko ale także nowe słowa: uncle- wujek i aunt- ciocia. Powtórzcie nowe wyrazy tyle razy ile potrzebujecie, aby je dobrze zapamiętać. Czas na piosenkę CD2 ścieżka 9: posłuchajcie piosenki i wskazujcie odpowiednie postaci na zdjęciu w zad 1 str 60. Możecie zaśpiewać piosenkę wspólnie z rodzicami. Tekst piosenki dostępny jest na końcu podręcznika. Teraz spójrzcie na zdjęcia w zadaniu 2 str 61. Włączcie ścieżkę 10. Dzieci opowiadają o swoich rodzinach, spróbujcie zgadnąć o których zdjęciach mówią. Dla utrwalenia poznanych wyrazów i wyćwiczenia ich pisowni zróbcie w wolnej chwili zadania z zeszytu ćwiczeń ze stron 70 i 71. Pozdrawiam. |