klasa 1 b

 

Jezyk angielski 2 czerwiec 2020

Witajcie,

Dziś powtórzymy słowa związane z pogodą oraz poznamy nazwy niektórych ubrań.

Proszę otwórzcie podręcznik  na stronie 86 i powtarzajcie (co najmniej 2 razy) za nagraniem
(CD 2 , ścieżka 40) wyrazy ze słowniczka:

Shorts -krótkie spodenki             T-shirt- koszulka z krótkim rękawem                     skirt- spódnica

Hat- czapka                        sweater- sweter                             jeans- spodnie dżinsowe, dżinsy

Przyjrzyjcie się teraz ilustracjom w zadaniu 1. Opiszcie, co na nich widzicie, używając słów związanych z pogodą z poprzedniej lekcji oraz wymieniając  i wskazując nazwy ubrań ze zdjęć.

Włączcie nagranie nr 41. Słuchając, wskazujcie odpowiednie osoby z ilustracji.

Spójrzcie za okno i powiedzcie jaka jest dziś pogoda, np.: „It’s sunny and warm”. (jest słonecznie i ciepło). Zastanówcie się jakie ubrania są odpowiednie na upalną pogodę (It’s hot), a jakie na zimną pogodę (it’s cold). Włączcie nagranie numer 42 i sprawdźcie, czy wymieniliście te same nazwy ubrań. Posłuchajcie jeszcze raz i spróbujcie powtórzyć słowa rymowanki. Pomogą wam w tym obrazki z zadania 2 str 87 ilustrujące słowa rymowanki.

Na koniec popatrzcie jeszcze na zadanie 3. Włączcie nagranie numer 43. Słuchając odgadujcie, które dzieci zostały opisane w nagraniu. Gdzie jest Jack, Liz? A który to Josh?

Podaję odpowiedzi do tego zadania: Jack- chłopiec w żółtej koszulce, Liz- dziewczynka w czerwonej czapce, Josh- małe dziecko w pomarańczowych spodniach.

W wolnej chwili wykonajcie zadania z ćwiczeniówki ze stron 98 i 99, ale nie odsyłajcie odpowiedzi.

Pozdrawiam.

 

Jezyk angielski 26 maj 2020
Dzień dobry,

Dziś temat związany z pogodą. Zanim jednak poznamy nowe zwroty, przypomnijcie sobie nazwy emocji z ostatniej lekcji. W tym celu wykonacie zadania z zeszytu ćwiczeń ze strony 88 i 89.

Teraz możemy przejść do nowego tematu. Poznamy określenia typów  pogody (znajdują się na stronie 82 w podręczniku):

Sunny- słonecznie                          rainy- deszczowo                            windy- wietrznie

Snowy- śnieżnie                              cloudy- pochmurno

Oraz nazwy zjawisk pogodowych takich jak (znajdują się na stronie 84 w podręczniku):

Hot- gorąco                       cold- zimno                        warm- ciepło

Wet- mokro                      foggy- mgliście

Obejrzyjcie film prezentujący nowe słownictwo (w filmie dodatkowo pojawią się takie słowa jak stormy- burzowo i nazwy pór roku). Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=AayIRXw7yzE

Jeżeli nie uda wam się włączyć filmu, powtarzajcie nowe słowa za płytą, CD 2 nagrania nr 34 i 37.

Na koniec popatrzcie na zadanie 2 strona 83 (podręcznik). Spróbujcie przeczytać zdania zastępując obrazki właściwymi słowami.  Sprawdźcie, czy dobrze wykonaliście to zadanie słuchając piosenki What’s the weather like today?- jaka jest dziś pogoda?. Jest to nagranie numer 36. Dodatkowo słowa piosenki można znaleźć na końcu podręcznika. Czy potraficie ją zaśpiewać?

Rozwiązania zadań ze stron 88 i 89 odsyłają tylko osoby, które oznaczę minusem w dzienniku. Pozdrawiam.

 

 

Jezyk angielski 19 maj 2020
Dzień dobry,

Kontynuujemy rozdział 6 My body. Dziś poznamy nazwy emocji ale najpierw przypomnijcie sobie słownictwo z ostatniej lekcji wykonując zadania w zeszycie ćwiczeń. Zróbcie tylko zadanie 1 i 2 ze strony 84 oraz zadanie 1 ze strony 86. Przypominam, że użyty w zadaniach zwrot  : I’ve got…-  oznacza : ja mam…

Teraz przejdziemy do nowej lekcji. Otwórzcie podręcznik na stronie 74. Popatrzcie na zdjęcia i spróbujcie nazwać w języku polskim w jakich nastrojach są dzieci. Przyjrzyjcie się ich angielskim nazwom i powtarzajcie za płytą ( CD 2 , nagranie nr 26). Powtórzcie 2 razy.

Happy- szczęśliwy                          sad- smutny                      surprised- zaskoczony

Scared- przerażony, przestraszony                        angry- zły

Zad 1 str 74

Włączcie nagranie nr 27 i zgadujcie,  które to zdjęcie?

Zad 2 str 75

Nazwijcie nastroje przedstawione za pomocą minek. Teraz posłuchajcie rymowanki (nagranie nr 28) i wskazujcie odpowiednie buźki.  I’m (ajm)…- ja jestem….

Powiedzcie, w jakim wy jesteście nastroju. , np.:

 I’m happy- jestem szczęśliwy

Na koniec możecie pobawić się z rodzeństwem lub rodzicami w odgadywanie gestów. Jedna osoba pokazuje jakieś uczucie za pomocą mimiki i gestów, a druga odgaduje jaka to emocja.

Zadania z zeszytu ćwiczeń ze stron 84 i 86 wysyłają tylko osoby, które mają minus w dzienniku.

 

Jezyk angielski 12 maj 2020
Drogie dzieci, dziś zaczniemy rozdział 6 „My body”. Poznamy części ciała i części twarzy.

Otwórzcie podręcznik na stronie 70. Włączcie nagranie CD2 ścieżka 18 i powtarzajcie wyrazy.  Powtórzcie ponownie słowa, tym razem wskazując odpowiednie części ciała.


Hands- dłonie

Feet- stopy

Leg- noga

Tummy- brzuch

Arm- ręka



Spójrzcie teraz na zadanie 2 str 71. Włączcie nagranie nr 20, posłuchajcie uważnie zdań i wskazujcie właściwe misie.  (I’ve got an orange tummy- ja mam pomarańczowy brzuch  itd).

Przejdziemy teraz do części twarzy. Zostały one wymienione na stronie 72. Przyjrzyjcie się obrazkom i wyrazom. Włączcie nagranie CD2 ścieżka  22 i powtarzajcie słowa za płytą, wskazując jednocześnie najpierw odpowiednie obrazki a potem części twarzy.


Eyes- oczy

Ears- uszy

Mouth- buzia

Nose- nos

Head- głowa


 

Teraz popatrzcie na zadanie 2 strona 73. Włączcie nagranie nr 24 i wskazujcie odpowiednie roboty.

Dla utrwalenia wiadomości w wolnej chwili możecie obejrzeć  filmy, które pomogą wam jeszcze raz przećwiczyć poznane słownictwo:

https://www.youtube.com/watch?v=ti-7_LXtrPc

https://www.youtube.com/watch?v=2m_bO1TpXKY&spfreload=10

oraz pograć w gry edukacyjne:

https://wordwall.net/pl/resource/962011/gold-sparks-kl1-unit-4  (po prawej stronie możemy wybrać rodzaj gry, np. teleturniej).

Pozdrawiam.

 

 

 

Jezyk angielski 5 maj 2020
Dzień dobry,

Dziś sprawdzamy wiedzę i umiejętności  z rozdziału 5. Naszym sprawdzianem będą zadania z zeszytu ćwiczeń ze stron 76 i 77. Rozwiązania można przesyłać jak do tej pory na mój adres e-mail zaneta308@op.pl   lub na dziennik elektroniczny.  Proszę to zrobić  do dnia 10 maja.

Zad 1 str 76- Pod obrazkami mamy zdania w chmurkach. Przeczytaj  powoli zdania i przyjrzyj  się obrazkom. Połącz  zdania z właściwymi obrazkami.

Zad 2 str 76- Połącz ze sobą części wyrazów. Jeden puzel żółty i jeden niebieski tworzą wyraz. Mamy 5 wyrazów.

Zad 3 str 77- W domku na obrazku ukryły się zabawki, których nazwy znajdują się w białych ramkach. Nad domkiem mamy kolorowe ramki z nazwami pomieszczeń. Odszukaj zabawki na obrazku i pomaluj ramkę z nazwą zabawki takim samym kolorem jak ramka pokoju, w którym ona się znajduje.

Zad 4 str 77- Popatrz na wyrazy. W każdym rzędzie skreśl  jeden wyraz , który nie pasuje do trzech pozostałych.

 

Powodzenia!

 

Jezyk angielski 28 kwiecień 2020
Dziś utrwalamy wiadomości  z rozdziału 5 family i przygotowujemy się do sprawdzianu, który spróbujemy napisać za tydzień (5 maja). Proszę w związku z tym powtórzyć  następujące zagadnienia:

- nazwy członków rodziny

- nazwy pomieszczeń w domu

- nazwy zabawek, takie jak:

Boat- łódka

Car- samochód

Ball- piłka

Doll- lalka

Kite- latawiec

Plane- samolot

Teddy Bear-  pluszowy miś

 

Można zgrać w gry językowe, do których linki podaję. Po prawej stronie wybieramy  rodzaj gry, np. wykres z etykietami, anagram, połącz w pary, znajdź parę itp.

https://wordwall.net/pl/resource/913247/angielski/family

https://wordwall.net/pl/resource/994665/angielski/hello-explorer-1-u5-rooms

https://wordwall.net/pl/resource/676396/angielski/hello-explorer-1-unit-3-lesson-1

 

Jezyk angielski 21 kwiecień 2020
Drogie dzieci, dziś powtarzamy wiadomości z rozdziału o rodzinie.  Wykonujemy ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń ze stron 66, 68, 69, 74 i 75.

Bardzo proszę o przesłanie rozwiązań ze stron 66, 68, 69 tylko te osoby, które nie mają ocen w rubryce ZN1  a rozwiązań ze stron 74 i 75 tylko te osoby, które nie mają ocen  rubryce ZN2.

 

Jezyk angielski 31 marzec 2020

Kochane dzieci, dziś powtórzymy nazwy znanych nam członków rodziny i poznamy nowe słowa związane z rodziną.

Otwórzcie podręczniki na stronie 60 i włączcie płytę CD 2 , ścieżka 8. Powtarzajcie wyrazy wskazując właściwe obrazki.  Mamy tutaj znane już nazwy brother- brat ,  sister- siostra, baby- małe dziecko   ale także nowe słowa:  uncle- wujek   i   aunt- ciocia.   Powtórzcie nowe wyrazy tyle razy ile potrzebujecie, aby je dobrze zapamiętać.

Czas na piosenkę CD2 ścieżka 9:  posłuchajcie piosenki i wskazujcie odpowiednie postaci na zdjęciu w zad 1 str 60. Możecie zaśpiewać piosenkę wspólnie z rodzicami. Tekst piosenki dostępny jest na końcu podręcznika.

Teraz spójrzcie na zdjęcia w zadaniu 2 str 61. Włączcie ścieżkę 10. Dzieci opowiadają o swoich rodzinach, spróbujcie zgadnąć o których zdjęciach mówią.

Dla utrwalenia poznanych wyrazów i wyćwiczenia ich pisowni zróbcie w wolnej chwili zadania z zeszytu ćwiczeń ze stron 70 i 71.

Pozdrawiam.