klasa 2 a

 

Jezyk angielski 10 czerwiec 2020

Witajcie,

Dziś rozpoczynamy rozdział 8 zatytułowany „How are you?”- jak się masz? Jak się czujesz? Otwórzcie podręcznik na stronie 90 i obejrzyjcie film prezentujący słownictwo z dzisiejszej lekcji:

https://www.youtube.com/watch?v=87l8Hf3550c

Po obejrzeniu filmu otwórzcie zeszyty ćwiczeń na stronach 114 i 115 i wykonajcie ćwiczenia:

Ćwiczenie 1– połączcie słowa, które znacie  z poprzednich lekcji oraz klasy pierwszej, z właściwymi obrazkami.

Ćwiczenie 2- Włączcie płytę CD2, ścieżka 42 i zakreślcie zdania, które słyszycie. (podaję odpowiedzi do tego zadania: I’m not OK.- nie czuję się dobrze; Oh, I’m ill- jestem chory; Oh, I’m hot- jest mi gorąco, Thanks, I’m better- dzięki, czuję się lepiej)

Ćwiczenie 3- uzupełnijcie zdania wyrazami z ramki:  ( przypominam znaczenie słów: Grey- szary, sad- smutno, Black- czarny).

The koala looks….- koala wygląda……

The koala has got a …….  head - koala ma………głowę.

The koala has got a……..nose – koala ma ………nos.

 

Myślę, że wszyscy poradziliście sobie z zadaniami. Dla pewności można przesłać zadania do sprawdzenia, ale nie jest to obowiązkowe. Pozdrawiam.

 

 

 

Jezyk angielski 3 czerwiec 2020
Na dzisiejszej lekcji poznamy sporty zimowe., takie jak:

Ice hockey- hokej na lodzie                       skiing- jazda na nartach                               ice skating- jazda na łyżwach

Ride a sledge- jeździć na sankach

Oraz słowo WINTER- ZIMA.

Proszę otwórzcie podręcznik na stronie 84. Patrzcie na ilustracje oraz znajdujące się pod nimi wyrazy i powtarzajcie je za płytą (CD 2 , nagranie 35). Powtórzcie co najmniej dwa razy.

Spójrzcie teraz na zdjęcia dzieci w zadaniu 1. Jakie sporty zimowe widzicie? Wymieńcie je. Następnie włączcie nagranie numer 36 i w trakcie słuchania pokazujcie właściwe zdjęcia. Spróbujcie zapamiętać imiona dzieci oraz kraj, z którego pochodzą. W razie potrzeby włączcie nagranie jeszcze raz.

Odpowiedzi do tego zadania: Amy- narty, Robert- hokej, Pam- łyżwy, Przyjaciele Amy- sanki.

Dzieci pochodzą z Kanady. Kanada to drugie co do wielkości państwo na świecie. W północnej części Kanady panuje bardzo surowy klimat, zimy są długie, mroźne i śnieżne. Dlatego sporty zimowe są w Kanadzie bardzo popularne.

Otwórzcie teraz ćwiczeniówkę na stronach 104 i 105. Wykonajcie zadania 1,2 i 3.  Proszę o odesłanie odpowiedzi osoby z minusami.

 

Jezyk angielski 27 maj 2020
Dzień dobry, na początku dzisiejszej lekcji przypomnijcie sobie nazwy sportów, które poznaliście tydzień temu. Wykonajcie zadania 1 i 2 ze strony 100 w zeszycie ćwiczeń.

Na dzisiejszej lekcji poznamy wyrażenia związane z jednym ze sportów: piłką nożną (football).  Czy lubicie grać w piłkę nożną? A może oglądacie mecze w telewizji? Jakich piłkarzy znacie? Chłopiec o imieniu Pedro pochodzący z Brazylii, o którym dziś przeczytamy  bardzo lubi piłkę nożną i gra w nią codziennie.

Otwórzcie podręcznik na stronie 82. Przyjrzyjcie się ilustracjom i nazwom w słowniczku. Włączcie płytę CD2 nagranie 32 i powtórzcie 2 razy następujące słowa:

Kick hard- kopać mocno                              score a goal- zdobyć gola, bramkę          Fall- upaść

match- mecz                     faourite sport- ulubiony sport                  sometimes- czasami

Utrwalcie poznane wyrazy wykonując zadanie 1 ze strony 102 w ćwiczeniówce.

Teraz przejdziemy do tekstu z podręcznika na stronie 82. Opowiedzcie, co widzicie na ilustracji (boys, Ball, house, trees, Grass, sky). A może potraficie opowiedzieć o obrazku całymi zdaniami. Spróbujcie, np. There are two boys. The boys are playing football. It is sunny. The sky is blue. The house is white. The ball is small.

Posłuchajcie teraz o czym jest tekst. Włączcie nagranie numer 33. Po wysłuchaniu Znajdźcie w tekście następujące informacje: imię chłopca, nazwę kraju , z którego pochodzi, jak często gra  w piłkę, czy ma prawdziwą piłkę do futbolu, jaka jest jego piłka. ?

Posłuchajcie nagrania jeszcze raz i Spróbujcie uzupełnić  zdania z tekstu w zadaniu 2 strona 102 w ćwiczeniówce.

A może komuś uda się przetłumaczyć tekst?. Sprawdźcie swoje tłumaczenia z moim:

„To jest Pedro. On jest z Brazylii. Pedro codziennie gra w piłkę nożną. To jego ulubiony sport. On biega i czasami upada. Potrafi mocno kopać piłkę i zdobywać gole. On nie ma (prawdziwej) piłki do futbolu.  Gra mecze małą piłeczką”.

Na koniec trochę ciekawostek o futbolu w Brazylii:

Piłka nożna to najpopularniejszy sport w Brazylii. Reprezentacja Brazylii  5 razy zdobyła mistrzostw świata w piłce nożnej. Dzieci grają tam od najmłodszych lat, trenują na podwórkach, plażach i boiskach, których jest obecnie w Brazylii bardzo dużo.

To wszystko na dziś, w wolnej chwili pograjcie w gry edukacyjne, które pozwolą wam utrwalić związane ze sportem wyrażenia. Podaję linki:

https://wordwall.net/pl/resource/884132/angielski/hello-explorer-u7-sports

https://wordwall.net/pl/resource/1936125/angielski/lesson-2-unit-7

https://wordwall.net/pl/resource/2170088/angielski/like

Proszę o odesłanie zadań z ćwiczeniówki z dzisiejszej lekcji osoby, które oznaczyłam minusem .

 

Jezyk angielski 20 maj 2020
Dzień dobry,

Na początek przypomnimy  sobie wyrażenia związane z czynnościami czasu wolnego. W związku z tym wykonajcie w zeszycie ćwiczeń zadania :

Zad 1 str 84

Zad 1 str 86

Zad 1 i 2 str 88

Kiedy już powtórzyliście wiadomości z rozdziału 6, możemy przejść do nazw dyscyplin sportowych. Otwórzcie podręczniki na stronie 80. Przyjrzyjcie się ilustracjom w słowniczku. Odgadnijcie , jakie sporty zostały na nich przedstawione? Powtórzcie ich angielskie nazwy za płytą *(CD2 , nagranie 29).

Popatrzcie teraz na historyjkę obrazkową w zadaniu 1. Jakie sporty widzicie? Następnie włączcie nagranie nr 30 i w trakcie słuchania wskazujcie odpowiednie obrazki.  Po przesłuchaniu zastanówcie się o czym jest historyjka. Powiedzcie, jakie sporty lubią nasi bohaterowie, a jakich nie lubią. Spróbujcie dokończyć zdania wstawiając w miejsce kropek odpowiednie dyscypliny:

Snap likes….. (czytamy: Snap Lajks….)- Snap (krokodyl) lubi…

Honey loves….(Hani  Lowz….)- Honey (miś) uwielbia…..

Kate likes…. (Kejt lajks…..)- Kate (dziewczynka) lubi….

Fred likes…….(Fred Lajks….)- Fred (chłopiec) lubi…

Fred doesn’t like….. …(Fred dazynt  lajk)- Fred nie lubi…..

Na koniec powiedzcie, jakie sporty wy  lubicie a jakich nie lubicie. Dokończcie zdania:

I like…..(czytamy: aj  lajk)- ja lubię…..

I love…..(aj low) -ja uwielbiam….

I don’t like….. (aj dont lajk)- ja nie lubię…..

 

To wszystko na dziś. Rozwiązania zadań o których wspomniałam na początku lekcji, czyli ze stron 84, 86 i 88 wysyłają tylko osoby, które mają minus w dzienniku.

 

Jezyk angielski 13 maj 2020
Kontynuujemy rozdział 6 „ Free time” (czas wolny). Poznamy kolejne nazwy czynności wykonywanych codziennie lub tylko w weekendy.

Otwórzcie podręcznik na stronie 70. Przyjrzyjcie się obrazkom i wyrazom. Mamy tutaj następujące słowa:


Slow- powolny

Fast- szybki

Win- wygrać

Race- wyścig

Skateboard- deskorolka


Włączcie płytę CD2 ścieżka 19. Powtarzajcie wyrazy za płytą i pokazujcie właściwe obrazki. Wykonajcie to ćwiczenie przynajmniej 2 razy.

Teraz popatrzcie na zadanie 2 strona 71. Przeczytajcie początki zdań przy obrazkach i w miejscu kropek podajcie przymiotniki pasujące do obrazków na pierwszym miejscu i obrazków na drugim miejscu :

His bike is…- jego rower jest….(np. szybki-fast)

My skateboard is…- moja deskorolka jest…

His car is….- jego samochód jest…

Następnie  włączcie nagranie nr 21  i wskażcie właściwy obrazek, zgodnie z nagraniem.

Teraz przejdziemy do strony 72. Nowe nazwy czynności to:


Read a book- czytać książkę

Call grandma- dzwonić do babci

Do homework- odrabiać pracę domową

Play the piano- grać na pianinie


Włączcie nagranie nr 23 i powtórzcie wyrażenia 2 razy. Spróbujcie pokazywać czynności za pomocą gestów.

Popatrzcie na zadanie 2 strona 73 i nazwijcie czynności na małych ilustracjach. Są tutaj także czynności z poprzedniej lekcji. Czytajcie kolejne zdania zastępując obrazki  odpowiednimi wyrażeniami.  (Wyraz ‘too ‘czytamy ‘tu’ oznacza też).

W wolnej chwili, aby utrwalić poznane słownictwo wykonajcie stronę 91 z zeszytu ćwiczeń. Przyklejcie naklejki i połączcie zdjęcia z wyrazami.

Dziś nic nie wysyłamy. Proszę tylko osoby, które w dzienniku mają minus w rubryce- sprawdzian z rozdziału 5 o odesłanie wykonanych zadań str 76 i 77.

 

 

Jezyk angielski 6 maj 2020
Dziś zaczynamy rozdział 6. Poznamy czynności wykonywane w czasie wolnym. Proszę otwórzcie podręczniki na stronie 68. W słowniczku mamy nowe określenia:

Ride a bike- jeździć na rowerze

Watch TV- oglądać telewizję

Listen to music- słuchać muzyki

Text a friend- pisać smsy do przyjaciela

Every Day-  codziennie

At  the weekend- w weekend (łikend)

Posłuchajcie nagrania  (CD2 ścieżka 16) i powtarzajcie zwroty za płytą co najmniej 2 razy. Spróbujcie zilustrować nazwy czynności gestami.

Teraz popatrzcie na historyjkę obrazkową. Jak nazywają się bohaterowie, których widzicie? (parrot Chatty i crocodile Snap).  Co jeszcze widzimy na obrazkach? Wymieńcie jak najwięcej przedmiotów: np. bike, flowers, lamp, books, pictures, house, door, window, garden.  Posłuchajcie nagrania nr 17, w trakcie słuchania wskazujcie odpowiednie obrazki. Spróbujcie odgadnąć o czym jest historyjka.

Zwroty z historyjki:

It’s my TV- to mój telewizor

Do you watch TV? No, I don’t- Czy oglądasz telewizje? Nie, nie oglądam.

Do you ride your bike? Yes, I do.- Czy jeździsz na rowerze?- Tak, jeżdżę.

I ride my bike at  the weekend- Jeżdżę na rowerze w weekend.

Let’s ride our bikes- Przejedźmy się / Chodźmy na przejażdżkę.

Odważne dzieciaki mogą spróbować powtórzyć za płytą całą historyjkę (po jednym zdaniu).

To wszystko na dziś. ;)

 

 

Jezyk angielski 29 kwiecień 2020
Dzień dobry,

Dziś sprawdzamy wiedzę i umiejętności  z rozdziału 5. Naszym sprawdzianem będą zadania z zeszytu ćwiczeń ze stron 76 i 77. Rozwiązania można przesyłać jak do tej pory na mój adres e-mail zaneta308@op.pl   lub na dziennik elektroniczny.  Proszę to zrobić do dnia 4 maja.

Zad 1 str 76- Pokoloruj dowolnie postać, a następnie uzupełnij zdania wpisując kolor podanych części garderoby. Tylko w ostatnim zdaniu wpisujemy nazwę ulubionego ubrania.

Zad 2 str 76- Przeczytaj uważnie zdania. W każdym zdaniu  wybierz wyraz, który najlepiej do niego pasuje . Otocz wybrany  wyraz pętlą.

Zad 3 str 77- Przeczytaj pytania. Policz ubrania, które zostały wymienione w każdym pytaniu i wpisz właściwe liczby w okienka.

Zad 4 str 77- W wężu wyrazowym ukryło się 14 słów. Znajdź je i otocz dokładnie pętlą. Litery, które zostaną utworzą hasło, które należy wpisać w okienka pod wężem.

 

Powodzenia!

 

Jezyk angielski 22 kwiecień 2020
Dziś utrwalamy wiadomości z rozdziału 5 i przygotowujemy się do sprawdzianu, który napiszemy za tydzień. Proszę powtórzyć następujące zagadnienia:

1.       Nazwy ubrań i kolory.

2.       Słowa związane z wyglądem.

3.       Liczby i pytanie „how many?”- ile?

4.       Proste zdania mówiące o tym, co ktoś robi i w co jest ubrany (znajdziemy je w podręczniku str 57,58 oraz w ćwiczeniówce str . 71, 74).

5.       Czasowniki :

Buying- kupuje

Wearing- jest ubrany, ma na sobie

Swimming- pływa

Jumping- skacze

Drawing- rysuje

Playing chess- gra w szachy

eating- je

studying- uczy się

going- idzie

crossing- przechodzi przez ulicę

stopping- zatrzymuje się

Z zeszytu ćwiczeń wykonujemy tylko zadania ze stron 66 i 67. W zadaniu 2 należy posłuchać nagrania z płyty CD2, ścieżka 3.  Proszę o przesłanie rozwiązań tylko te osoby, które do tej pory nie wysłały żadnej pracy domowej.

 

Jezyk angielski 15 kwiecień 2020
Dziś powtarzamy rozdział 5 „Clothes”, powoli przygotowujemy się do sprawdzianu, który spróbujemy napisać za 2 tygodnie (29 kwietnia). W ramach powtórzenia wiadomości  wykonujemy z zeszytu ćwiczeń  zadania ze stron 74 i 75.

Bardzo proszę o przesłanie na mój adres e-mail skanu lub zdjęcia  wykonanych ćwiczeń ze stron 73 i 74, tak bym mogła sprawdzić i wpisać oceny.

Dziękuję i pozdrawiam.

 

Jezyk angielski 1 kwiecień 2020
Drogie dzieci,

Dziś na lekcji poznamy nowe nazwy ubrań i przeczytamy tekst o szkole w Afryce.

Na początek przypomnijcie sobie jakie nazwy ubrań już znacie. (podręcznik str 56).

Teraz spójrzcie na ilustracje na stronie 58. Mamy tam nowe słowa:


Ponytail- kucyk

glasses- okulary

trousers- spodnie

uniform- mundurek

Shirt- koszula


Powtarzajcie wyrazy za płytą (CD 2, ścieżka 7) Tyle razy ile potrzebujecie, aby je zapamiętać.

Teraz popatrzcie na zdjęcie szkoły w Afryce. Spróbujcie wymienić po angielsku , co na nim widzicie.

Posłuchajcie nagrania 8 i wskazujcie osoby i obiekty, o których jest mowa.

W tekście mamy nowe określenia, takie jak:

The children are Writing- dzieci piszą

They are wearing uniforms- oni są ubrani w mundurki

Sweaters- swetry

There is a teacher, too- jest też nauczyciel

Skirt- spódnica

Is she wearing glasses?- czy ona ma okulary?

She isn’t wearing a ponytail- ona nie nosi kucyka.

 

Spróbujcie  opowiedzieć  o  czym  jest  tekst.

Przeczytajcie teraz zdania z zadania 3 str 59 i wskażcie pasujący do nich obrazek.

Dla utrwalenia wykonajcie zadania 1 i 2 ze strony 70 w zeszycie ćwiczeń.

Jeżeli macie ochotę zagrajcie w gry edukacyjne, które pozwolą wam utrwalić  poznane nazwy ubrań otwierając podane linki:

https://wordwall.net/pl/resource/996902/angielski/hello-explorer-2-unit-51-ubrania

https://wordwall.net/pl/resource/1122036/angielski/hello-explorer-2-unit-52-ubrania

Klikając na prześlij odpowiedzi, komputer automatycznie sprawdzi nam zadanie.

Praca domowa

W wolnej chwili wykonajcie zadanie 3 i 4 ze strony 71. Powodzenia.!

 

Drodzy rodzice, zróbcie zdjęcie wykonanych zadań ze strony 71 z ćwiczeniówki  i prześlijcie na mój adres email  zaneta308@op.pl   abym mogła sprawdzić i odesłać informację zwrotną.

Dziękuję i pozdrawiam.