klasa 2 b |
Jezyk angielski 4 czerwiec 2020 |
Na dzisiejszej lekcji poznamy sporty zimowe., takie jak: Ice hockey- hokej na lodzie skiing- jazda na nartach ice skating- jazda na łyżwach Ride a sledge- jeździć na sankach Oraz słowo WINTER- ZIMA. Proszę otwórzcie podręcznik na stronie 84. Patrzcie na ilustracje oraz znajdujące się pod nimi wyrazy i powtarzajcie je za płytą (CD 2 , nagranie 35). Powtórzcie co najmniej dwa razy. Spójrzcie teraz na zdjęcia dzieci w zadaniu 1. Jakie sporty zimowe widzicie? Wymieńcie je. Następnie włączcie nagranie numer 36 i w trakcie słuchania pokazujcie właściwe zdjęcia. Spróbujcie zapamiętać imiona dzieci oraz kraj, z którego pochodzą. W razie potrzeby włączcie nagranie jeszcze raz. Odpowiedzi do tego zadania: Amy- narty, Robert- hokej, Pam- łyżwy, Przyjaciele Amy- sanki. Dzieci pochodzą z Kanady. Kanada to drugie co do wielkości państwo na świecie. W północnej części Kanady panuje bardzo surowy klimat, zimy są długie, mroźne i śnieżne. Dlatego sporty zimowe są w Kanadzie bardzo popularne. Otwórzcie teraz ćwiczeniówkę na stronach 104 i 105. Wykonajcie zadania 1,2 i 3. Proszę o odesłanie odpowiedzi osoby z minusami. |
Jezyk angielski 28 maj 2020 |
Dzień dobry, na początku
dzisiejszej lekcji przypomnijcie sobie nazwy sportów,
które poznaliście tydzień temu. Wykonajcie zadania 1 i
2 ze strony 100 w zeszycie ćwiczeń. Na dzisiejszej lekcji poznamy wyrażenia związane z jednym ze sportów: piłką nożną (football). Czy lubicie grać w piłkę nożną? A może oglądacie mecze w telewizji? Jakich piłkarzy znacie? Chłopiec o imieniu Pedro pochodzący z Brazylii, o którym dziś przeczytamy bardzo lubi piłkę nożną i gra w nią codziennie. Otwórzcie podręcznik na stronie 82. Przyjrzyjcie się ilustracjom i nazwom w słowniczku. Włączcie płytę CD2 nagranie 32 i powtórzcie 2 razy następujące słowa: Kick hard- kopać mocno score a goal- zdobyć gola, bramkę Fall- upaść match- mecz faourite sport- ulubiony sport sometimes- czasami Utrwalcie poznane wyrazy wykonując zadanie 1 ze strony 102 w ćwiczeniówce. Teraz
przejdziemy do tekstu z podręcznika na stronie 82.
Opowiedzcie, co widzicie na ilustracji (boys, Ball, house,
trees, Grass, sky). A może potraficie opowiedzieć o
obrazku całymi zdaniami. Spróbujcie, np. There are two
boys. The boys are playing football. It is sunny. The sky
is blue. The house is white. The ball is small. Posłuchajcie teraz o czym jest tekst. Włączcie nagranie numer 33. Po wysłuchaniu Znajdźcie w tekście następujące informacje: imię chłopca, nazwę kraju , z którego pochodzi, jak często gra w piłkę, czy ma prawdziwą piłkę do futbolu, jaka jest jego piłka. ? Posłuchajcie nagrania jeszcze raz i Spróbujcie uzupełnić zdania z tekstu w zadaniu 2 strona 102 w ćwiczeniówce. A może komuś uda się przetłumaczyć tekst?. Sprawdźcie swoje tłumaczenia z moim: „To jest Pedro. On jest z Brazylii. Pedro codziennie gra w piłkę nożną. To jego ulubiony sport. On biega i czasami upada. Potrafi mocno kopać piłkę i zdobywać gole. On nie ma (prawdziwej) piłki do futbolu. Gra mecze małą piłeczką”. Na koniec trochę ciekawostek o futbolu w Brazylii: Piłka nożna to najpopularniejszy sport w Brazylii. Reprezentacja Brazylii 5 razy zdobyła mistrzostw świata w piłce nożnej. Dzieci grają tam od najmłodszych lat, trenują na podwórkach, plażach i boiskach, których jest obecnie w Brazylii bardzo dużo. To wszystko na dziś, w wolnej chwili pograjcie w gry edukacyjne, które pozwolą wam utrwalić związane ze sportem wyrażenia. Podaję linki: https://wordwall.net/pl/resource/884132/angielski/hello-explorer-u7-sports https://wordwall.net/pl/resource/1936125/angielski/lesson-2-unit-7 https://wordwall.net/pl/resource/2170088/angielski/like Proszę o odesłanie zadań z ćwiczeniówki z dzisiejszej lekcji osoby, które oznaczyłam minusem . |
Jezyk angielski 21 maj 2020 |
Dzień dobry, Na początek przypomnimy sobie wyrażenia związane z czynnościami czasu wolnego. W związku z tym wykonajcie w zeszycie ćwiczeń zadania : Zad 1 str 84 Zad 1 str 86 Zad 1 i 2 str 88 Kiedy już powtórzyliście wiadomości z rozdziału 6, możemy przejść do nazw dyscyplin sportowych. Otwórzcie podręczniki na stronie 80. Przyjrzyjcie się ilustracjom w słowniczku. Odgadnijcie , jakie sporty zostały na nich przedstawione? Powtórzcie ich angielskie nazwy za płytą *(CD2 , nagranie 29). Popatrzcie teraz na historyjkę obrazkową w zadaniu 1. Jakie sporty widzicie? Następnie włączcie nagranie nr 30 i w trakcie słuchania wskazujcie odpowiednie obrazki. Po przesłuchaniu zastanówcie się o czym jest historyjka. Powiedzcie, jakie sporty lubią nasi bohaterowie, a jakich nie lubią. Spróbujcie dokończyć zdania wstawiając w miejsce kropek odpowiednie dyscypliny: Snap likes….. (czytamy: Snap Lajks….)- Snap (krokodyl) lubi… Honey
loves….(Hani Lowz….)- Honey (miś) uwielbia….. Kate likes…. (Kejt lajks…..)- Kate (dziewczynka) lubi…. Fred
likes…….(Fred Lajks….)- Fred (chłopiec) lubi… Fred
doesn’t like….. …(Fred dazynt lajk)- Fred nie
lubi….. Na koniec powiedzcie, jakie sporty wy lubicie a jakich nie lubicie. Dokończcie zdania: I like…..(czytamy: aj lajk)- ja lubię….. I love…..(aj low) -ja uwielbiam…. I don’t like….. (aj dont lajk)- ja nie lubię….. To wszystko na dziś. |
Jezyk angielski 14 maj 2020 |
Kontynuujemy rozdział 6 „
Free time” (czas wolny). Poznamy kolejne nazwy
czynności wykonywanych codziennie lub tylko w weekendy. Otwórzcie podręcznik na stronie 70. Przyjrzyjcie się obrazkom i wyrazom. Mamy tutaj następujące słowa:
Slow- powolny Fast- szybki Win- wygrać Race- wyścig Skateboard- deskorolka
Włączcie płytę CD2 ścieżka 19. Powtarzajcie wyrazy za płytą i pokazujcie właściwe obrazki. Wykonajcie to ćwiczenie przynajmniej 2 razy. Teraz popatrzcie na zadanie 2 strona 71. Przeczytajcie początki zdań przy obrazkach i w miejscu kropek podajcie przymiotniki pasujące do obrazków na pierwszym miejscu i obrazków na drugim miejscu : His bike is…- jego rower jest….(np. szybki-fast) My skateboard is…- moja deskorolka jest… His car is….- jego samochód jest… Następnie włączcie nagranie nr 21 i wskażcie właściwy obrazek, zgodnie z nagraniem. Teraz przejdziemy do strony 72. Nowe nazwy czynności to:
Read a book- czytać książkę Call grandma- dzwonić do babci Do homework- odrabiać pracę domową Play the piano- grać na pianinie
Włączcie nagranie nr 23 i powtórzcie wyrażenia 2 razy. Spróbujcie pokazywać czynności za pomocą gestów. Popatrzcie na zadanie 2 strona 73 i nazwijcie czynności na małych ilustracjach. Są tutaj także czynności z poprzedniej lekcji. Czytajcie kolejne zdania zastępując obrazki odpowiednimi wyrażeniami. (Wyraz ‘too ‘czytamy ‘tu’ oznacza też). W wolnej chwili, aby utrwalić poznane słownictwo wykonajcie stronę 91 z zeszytu ćwiczeń. Przyklejcie naklejki i połączcie zdjęcia z wyrazami. Dziś nic nie wysyłamy. Proszę tylko osoby, które w dzienniku mają minus w rubryce- sprawdzian z rozdziału 5 o odesłanie wykonanych zadań str 76 i 77. |
Jezyk angielski 7 maj 2020 |
Dziś zaczynamy rozdział 6.
Poznamy czynności wykonywane w czasie wolnym. Proszę
otwórzcie podręczniki na stronie 68. W słowniczku mamy
nowe określenia: Ride a bike- jeździć na rowerze Watch TV- oglądać telewizję Listen to music- słuchać muzyki Text a friend- pisać smsy do przyjaciela Every Day- codziennie At the
weekend- w weekend (łikend) Posłuchajcie nagrania (CD2 ścieżka 16) i powtarzajcie zwroty za płytą co najmniej 2 razy. Spróbujcie zilustrować nazwy czynności gestami. Teraz popatrzcie na historyjkę obrazkową. Jak nazywają się bohaterowie, których widzicie? (parrot Chatty i crocodile Snap). Co jeszcze widzimy na obrazkach? Wymieńcie jak najwięcej przedmiotów: (np. bike, flowers, lamp, books, pictures, house, door, window, garden). Posłuchajcie nagrania nr 17, w trakcie słuchania wskazujcie odpowiednie obrazki. Spróbujcie odgadnąć o czym jest historyjka. Zwroty z historyjki: It’s my TV- to mój telewizor Do you watch TV? No, I don’t- Czy oglądasz telewizje? Nie, nie oglądam. Do you ride your bike? Yes, I do.- Czy jeździsz na rowerze?- Tak, jeżdżę. I ride my bike at the weekend- Jeżdżę na rowerze w weekend. Let’s ride our bikes- Przejedźmy się / Chodźmy na przejażdżkę. Odważne dzieciaki mogą spróbować powtórzyć za płytą całą historyjkę (po jednym zdaniu). To wszystko na dziś. ;) |
Jezyk angielski 30 kwiecień 2020 |
Dzień dobry, Dziś sprawdzamy wiedzę i umiejętności z rozdziału 5. Naszym sprawdzianem będą zadania z zeszytu ćwiczeń ze stron 76 i 77. Rozwiązania można przesyłać jak do tej pory na mój adres e-mail zaneta308@op.pl lub na dziennik elektroniczny. Proszę to zrobić do dnia 5 maja. Zad 1 str 76- Pokoloruj dowolnie postać, a następnie uzupełnij zdania wpisując kolor podanych części garderoby. Tylko w ostatnim zdaniu wpisujemy nazwę ulubionego ubrania. Zad 2 str 76- Przeczytaj uważnie zdania. W każdym zdaniu wybierz wyraz, który najlepiej do niego pasuje . Otocz wybrany wyraz pętlą. Zad 3 str 77- Przeczytaj pytania. Policz ubrania, które zostały wymienione w każdym pytaniu i wpisz właściwe liczby w okienka. Zad 4 str 77- W wężu wyrazowym ukryło się 14 słów. Znajdź je i otocz dokładnie pętlą. Litery, które zostaną utworzą hasło, które należy wpisać w okienka pod wężem. Powodzenia! |
Jezyk angielski 23 kwiecień 2020 |
Dziś utrwalamy wiadomości z
rozdziału 5 i przygotowujemy się do sprawdzianu, który
napiszemy za tydzień. Proszę powtórzyć następujące
zagadnienia: 1. Nazwy ubrań i kolory. 2. Słowa związane z wyglądem. 3. Liczby i pytanie „how many?”- ile? 4. Proste zdania mówiące o tym, co ktoś robi i w co jest ubrany (znajdziemy je w podręczniku str 57,58 oraz w ćwiczeniówce str . 71, 74). 5. Czasowniki : Buying- kupuje Wearing- jest ubrany, ma na sobie Swimming- pływa Jumping- skacze Drawing- rysuje Playing chess- gra w szachy eating- je studying- uczy się going- idzie crossing- przechodzi przez ulicę stopping- zatrzymuje się Z zeszytu ćwiczeń wykonujemy tylko zadania ze stron 66 i 67. W zadaniu 2 należy posłuchać nagrania z płyty CD2, ścieżka 3. Proszę o przesłanie rozwiązań tylko te osoby, które do tej pory nie wysłały żadnej pracy domowej. |
Jezyk angielski 16 kwiecień 2020 |
Dziś powtarzamy rozdział 5
„Clothes”, powoli przygotowujemy się do sprawdzianu,
który spróbujemy napisać za 2 tygodnie (30 kwietnia).
W ramach powtórzenia wiadomości wykonujemy z zeszytu
ćwiczeń zadania ze stron 72, 73, 74 i 75. Bardzo proszę o przesłanie na mój adres e-mail skanu lub zdjęcia wykonanych ćwiczeń ze stron 73 i 74, tak bym mogła sprawdzić . Dziękuję i pozdrawiam. |
Jezyk angielski 1 kwiecień 2020 |
Drogie dzieci, Dziś na lekcji poznamy nowe nazwy ubrań i przeczytamy tekst o szkole w Afryce. Na początek przypomnijcie sobie jakie nazwy ubrań już znacie. (podręcznik str 56). Teraz spójrzcie na ilustracje na stronie 58. Mamy tam nowe słowa:
Ponytail- kucyk glasses- okulary trousers- spodnie uniform- mundurek Shirt- koszula
Powtarzajcie wyrazy za płytą (CD 2, ścieżka 7) Tyle razy ile potrzebujecie, aby je zapamiętać. Teraz popatrzcie na zdjęcie szkoły w Afryce. Spróbujcie wymienić po angielsku , co na nim widzicie. Posłuchajcie nagrania 8 i wskazujcie osoby i obiekty, o których jest mowa. W tekście mamy nowe określenia, takie jak: The children are Writing- dzieci
piszą They are wearing uniforms- oni są
ubrani w mundurki Sweaters- swetry There is a teacher, too- jest też
nauczyciel Skirt- spódnica Is she wearing glasses?- czy ona ma
okulary? She isn’t wearing a ponytail- ona nie nosi kucyka. Spróbujcie opowiedzieć o czym jest tekst. Przeczytajcie teraz zdania z zadania 3 str 59 i wskażcie pasujący do nich obrazek. Dla utrwalenia wykonajcie zadania 1 i 2 ze strony 70 w zeszycie ćwiczeń. Jeżeli macie ochotę zagrajcie w gry edukacyjne, które pozwolą wam utrwalić poznane nazwy ubrań otwierając podane linki: https://wordwall.net/pl/resource/996902/angielski/hello-explorer-2-unit-51-ubrania https://wordwall.net/pl/resource/1122036/angielski/hello-explorer-2-unit-52-ubrania Klikając na prześlij odpowiedzi, komputer automatycznie sprawdzi nam zadanie. Praca domowa W wolnej chwili wykonajcie zadanie 3 i 4 ze strony 71. Powodzenia.! Drodzy rodzice, zróbcie zdjęcie wykonanych zadań ze strony 71 z ćwiczeniówki i prześlijcie na mój adres email zaneta308@op.pl abym mogła sprawdzić i odesłać informację zwrotną. Dziękuję i pozdrawiam. |