klasa 2 szk. branżowa -jezyk angielski |
Jezyk angielski 10 czerwiec 2020 | ||||||||||||||||||||||||
Dzień dobry, Proszę zapiszcie w
zeszycie temat lekcji oraz notatkę odnoszącą się do
określeń „for” i „since”. Następnie
obejrzyjcie dwa filmy: pierwszy prezentujący słownictwo
związane ze zwierzętami i drugi prezentujący 10
najbardziej zagrożonych wyginięciem gatunków zwierząt.
(Animals In danger of extinction). Lesson
10th June 2020 Subject: Animals in
danger- zwierzęta, określenia „for” i „since”. For i since to dwa przyimki
charakterystyczne dla zdań w czasie Present Perfect. FOR Przyimka for używamy, gdy mowa
jest o tym, jak długo dzieje się/trwa
dana czynność.
We've known each other for ages.-
znamy się od wieków. UWAGA! W wyrażeniach z all nie
stosujemy przyimka for: I’ve known Patrick all my life.-
znam Patryka całe swoje życie They’ve watched movies all day.-
oglądają filmy cały dzień SINCE Przyimka since używamy, gdy mówimy, od kiedy dana
czynność się dzieje.
I've drunk five cups of coffee since
breakfast. – wypiłem 5 filiżanek kawy od
śniadania We've known each other since
school.- znamy się od czasów szkolnych. Margaret has been ill since the
weekend.- Margaret jest chora od wikendu. Linki do filmów: https://www.youtube.com/watch?v=Jg5uP1jmOFE https://www.youtube.com/watch?v=mMV165Y_Vd4 |
Jezyk angielski 27 maj 2020 |
Dziś rozpoczynamy nowy
rozdział: 4. Zaczniemy od porównania dwóch znanych
już czasów: Present Perfect i Past Simple. Proszę
zapisać temat w zeszycie i notatkę pod tematem.
Następnie zajrzyjcie do starych notatek, podręcznika (tematy
3.1, 3.2, 4.1 i 4.2) lub innych źródeł i przypomnijcie
sobie jak tworzymy zdania w tych czasach. Na koniec dla
lepszego zrozumienia tematu i jego utrwalenia obejrzyjcie
dwa filmiki, do których podałam linki. Lesson
27th May
2020 Subject: I’ve been there- Present
Perfect versus Past Simple. Past Simple (podmiot + II forma
czasownika lub -ed) : —> sytuacje
i czynności, które zostały rozpoczęte i zakończone w
przeszłości i nie mają żadnego związku z
teraźniejszością - czas ten ma charakter dokonany. —> wydarzenia, w których
podajemy dokładny czas i/lub okoliczności. —> jeśli w zdaniu pojawiają się
określenia wskazujące na przeszłość: yesterday -
wczoraj PRZYKŁADY: I knew Jane for
about 10 years. Then I moved out of the town and we lost
touch. (Znałem Jane przez około 10 lat. Potem
wyjechałem z miasta i straciliśmy kontakt) I lost my keys yesterday. Zgubiłem
wczoraj klucze. Present Perfect (podmiot + have/has +
III forma czasownika) : —>
czynność, która rozpoczęła się w przeszłości i
trwa do teraz , jej skutki są widoczne teraz, ma wpływ
na obecną sytuację- aspekt jest niedokonany. —>
czynność, która nie wymaga wskazania konkretnego
momentu, w którym dana sytuacja miała miejsce. —>
doświadczenia życiowe, bez podawania szczegółów na
ich temat, np. Jeśli chcemy dowiedzieć się, czy ktoś kiedykolwiek
był w danym miejscu, —> jeśli
w zdaniu pojawiają się określenia: just -właśnie PRZYKŁADY: I have
just washed
my hair. I have
lived here since I
was born. Have you ever been to
Paris? I have been to Paris once. Linki do
filmów: https://www.youtube.com/watch?v=i9u573I58JU https://www.youtube.com/watch?v=OdEq4GgzJUE |
Jezyk angielski 13 maj 2020 |
Dziś to, co lubicie
najbardziej- gramatyka J. Zapiszcie temat i notatkę w
zeszycie. Lesson
13th May 2020 Subject: The way it used to be-
konstrukcja ‘used to’. Used to Konstrukcję tę stosujemy mówiąc o
zwyczajach, nawykach z przeszłości, które obecnie już
się zmieniły lub o sytuacjach, które miały miejsce w
przeszłości i nie trwają do dzisiaj. Znaczenie
konstrukcji – „zwykł coś robić” (kiedyś, ale
teraz już tego nie robi). Budowa zdania: Po formie „used to” stawiamy
czasownik w formie podstawowej, czyli bezokolicznik: Used to + bezokolicznik Przykłady: I used to live in London, but now I live
in Poland (Mieszkałem w Londynie, ale teraz mieszkam w
Polsce.) I used to smoke a lot, but then I
realised that I have to quit. (Paliłem dużo, ale
uświadomiłem sobie, że muszę przestać.) He used to play online computer games a
lot but his parents cut off his Internet. (Zwykł grać
dużo w gry komputerowe online, ale rodzice odłączyli
mu internet) She used to sleep at least 8 hours when
she didn’t have a baby.(Zwykła spać co najmniej 8
godz kiedy nie miała dziecka) Budowa przeczenia: W przeczeniu konstrukcja przyjmuje
postać: didn’t use to +bezokolicznik. Osoba+ didn’t use to + bezokolicznik Przykłady: I didn’t use to train that hard, but
now I love fitness. (Nie byłem przyzwyczajony do tak
ciężkiego trenowania, ale teraz kocham fitness.) I didn’t use to sleep till ten a.m. (Nie
zwykłem spać do godziny 10.) Budowa pytania: Did+ osoba+ use to + bezokolicznik Przykłady: Did you use to work at Apple’s office?
(Czy pracowałeś w biurze Apple?) Did you use to play a musical instrument
at school?(Czy grałeś na intrumencie muzycznym kiedy
chodziłeś do szkoły?)
Zwróćcie uwagę, że powyższe
przykłady odnoszą się do sytuacji, które się
zmieniły i nie są już aktualne. To jest warunek użycia
tej struktury. I to jest też to dodatkowe znaczenie,
które uzyskujemy poprzez jej wykorzystanie. Wystarczy
powiedzieć I used to play cricket
every Saturday żeby nasz rozmówca
wiedział, że już tego nie robimy (a przynajmniej nie w
soboty;) Inne przykłady: I used to smoke. = Paliłem. = Miałem
zwyczaj palić, ale już nie palę. I used to run every morning for thirty
minutes. = Biegałem codziennie rano przez trzydzieści
minut. = Miałem zwyczaj biegać przez trzydzieści minut
codziennie rano, ale już nie biegam. Pamiętacie piosenkę Gotye? Now you’re
just somebody that I used to know-
Teraz jesteś tylko kimś kogo
kiedyś znałem. Oto jej cały tekst, więc na koniec
możecie zaśpiewać ;) https://www.youtube.com/watch?v=8UVNT4wvIGY&list=PLqigQokEDcNfiUYMg-8oftQQ3tBKI33__&index=155 Gotye (Somebody that I used to know) Now and then
I think of when we were together I guess that
I don't need that though |
Jezyk angielski 6 maj 2020 |
Lesson
6th May 2020 Subject: A good sport- dyscypliny
sportowe. Dziś temat związany ze sportem. Zapoznajcie się z nazwami dyscyplin, które mamy wymienione na podanej stronie internetowej: https://www.ang.pl/slownictwo/dyscypliny-sportowe-po-angielsku Dyscypliny zaczynają się koszykówką (basketball), każda jest zilustrowana zdjęciem i przetłumaczona na język polski. Macie też możliwość przećwiczenia wymowy. Sportów jest dość dużo, bo aż 78. Nie musicie znać wszystkich. Spróbujcie zapamiętać ok. 30- 40 najbardziej popularnych. W zeszycie pod tematem lekcji podzielcie wybrane nazwy na następujące kategorie i wypiszcie po kilka przykładów do każdej, ale w taki sposób, aby dyscypliny się nie powtarzały: Individual
sports: Team sports: Winter sports: Summer sports: Ball sports: Indoor sports: To wszystko. Dziś nie odsyłamy odpowiedzi. |
Jezyk angielski -29 kwiecień 2020 | ||||||
Lesson
29th April 2020 Subject: Schooldays- rozmowa o latach szkolnych. Dziś zaczynamy nowy rozdział, związany z odnoszeniem sukcesów w edukacji, sporcie i pracy. Dowiemy się w tym rozdziale również jak wyrażać wydarzenia przeszłe. Ex 1 Na początek przypomnijcie sobie nazwy przedmiotów szkolnych a także osób i miejsc związanych ze szkołą i zapiszcie je pod tematem w zeszycie w postaci tabelki:
Ex 2 Uzupełnijcie zdania, wpisując nazwy przedmiotów: I like………… but I hate……….. My friend
likes…………… but he hates………………. At primary school I liked……………. but I hated………………….. Ex 3 Na koniec wykonajcie online zadanie utrwalające słownictwo: https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-94797.php oraz quiz związany z tematem: https://www.english-4u.de/en/quizzes/school-subjects.htm Pozdrawiam i życzę udanego majowego weekenduJ |
Jezyk angielski -15 kwiecień 2020 |
Lesson
15th April 2020 Subject: Powtórzenie wiadomości. Powtarzamy wiadomości z rozdziału drugiego. Proszę w ramach przygotowania do sprawdzianu, który napiszecie za tydzień wykonać zadania z podręcznika z tematu ‘Round-up 2 ‘. Proszę przesłać skan lub zdjęcie wykonanych zadań na mój adres e-mail. Następnie dla utrwalenia wykonajcie online : 1. Zadanie na too/enough: http://www.focus.olsztyn.pl/too-enough-cwiczenia.html 2. Przeczytajcie i posłuchajcie typowych wyrażeń używanych na zakupach. Na końcu strony zadanie do wykonania : Zaznacz poprawne tłumaczenie. : https://www.helloangielski.pl/rozmowki/w-sklepie-po-angielsku/ |
Jezyk angielski -8 kwiecień 2020 |
Jezyk angielski -1 kwiecień2020 |
Drodzy uczniowie, Zapiszcie temat
dzisiejszej lekcji:” Fun places- przedstawianie danej
okolicy”. Określenia too i enough. Na początku odniesiemy się jeszcze
do poprzednich zajęć i poznamy określenia „too” i
„enough”. Zapiszcie w zeszycie notatkę lub
wydrukujcie i wklejcie: TOO
– zbyt (więcej niż potrzeba) Przysłówek too zajmuje
miejsce przed przymiotnikiem lub przysłówkiem, który
określa. Warto zwrócić uwagę, że too nadaje nieco
negatywne zabarwienie.,np. Too
hard- za trudny Too
expensive- za drogi It’s too hot outside –
na zewnątrz jest zbyt gorąco. (przymiotnik) ENOUGH
– wystarczająco / dość (tyle, ile potrzeba)
Przysłówek enough zajmuje
miejsce za przymiotnikiem lub przysłówkiem, który
określa., np. He’s
strong enough- on jest wystarczająco silny He
isn’t strong enough- on nie jest wystarczająco silny. our German isn’t fluent enough –
twój niemiecki nie jest wystarczająco biegły (przymiotnik) !!!
Zdania zawierające ‘too’ możemy zamienić na zdania
ze strukturą ‘not (+ przymiotnik) enough’, nie
zmieniając ich znaczenia. Na
przykład: a)
zdanie: This car is too expensive. (Ten
samochód jest za drogi.) może wyglądać następująco:This
car is not cheap enough. (Ten samochód
nie jest wystarczająco tani.). Jak widzimy, znaczenia
tych zdań są identyczne. b)
zdanie: He isn’t old enough. (On nie
jest w odpowiednim wieku. Dosłowne znaczenie: On nie
jest wystarczająco stary.) zamieniamy na zdanie: He’s
too young. (On jest zbyt młody). Zróbcie
ćwiczenie online: Oraz
ćwiczenie w waszym podręczniku unit 2.4 (gramatyka
too/ enough). Teraz
otwórzcie podręcznik na temacie 2.5 Zróbcie
zadanie na słownictwo i czytanie. Odnajdźcie znaczenie
trudnych wyrazów w słowniku. Powodzenia! Praca
domowa Napiszcie
dialog w sklepie odzieżowym i prześlijcie na mój adres
email. Pozdrawiam. |