klasa 4 a |
Jezyk angielski 23 czerwiec 2020 |
Witajcie, Na ostatniej lekcji w tym roku szkolnym poznamy
zasady pisania pocztówki z wakacji, przydatne zwroty i
przykłady takich wypowiedzi. Proszę zapiszcie notatkę
w zeszycie lub wydrukujcie i wklejcie. Życzę wszystkim
udanych wakacji! Lesson
23rd June 2020 Topic: Pocztówka z
wakacji.
Zasady pisania pocztówki po angielsku:
Pocztówka ma charakter nieformalny,
ponieważ najczęściej piszemy ją do znajomych czy
rodziny. Powinna być dość krótka, gdyż
miejsce na tekst jest bardzo ograniczone. Powinniśmy
umieścić w niej tylko najważniejsze informacje, które
chcemy komuś przekazać. Pocztówka w języku angielskim
pisana jest stylem nieformalnym, dlatego pamiętajmy o
nieoficjalnym sposobie rozpoczynania i kończenia pocztówki
oraz formach skróconych. Elementy
składające się na pocztówkę:
1. Rozpoczęcie wypowiedzi – miły
zwrot powitalny. Hi, Peter 2. Informacja o miejscu pobytu – podajemy
miejsce, z którego wysyłamy pocztówkę. I’m in Rome. I’m spending my holiday at the seaside. I’m having a great time in Amsterdam. 3. Informacja o sposobie spędzania
czasu – co robimy, jakie są atrakcje. There are lots of old buildings and bikes. We visit interesting places. 4. Informacja o pogodzie –
wspominamy krótko o panujących warunkach
atmosferycznych. The weather is pretty good. It’s sunny most of the time. 5. Określenie opinii i odczuć –
piszemy jak się czujemy, czy pobyt nam się podoba. I’m having a great time. It’s my best holiday ever! 6. Pytanie o adresata –
krótko zasięgamy informacji o osobie, do której
piszemy. How about your holidays? How’s your summer? I hope you’re having
a great time. 7. Zakończenie wypowiedzi –
krótki zwrot pożegnalny. See you soon. Love, xxx Przydatne
zwroty:
Hello, Jack – Cześć Jack Dear Mum – Droga mamo We’re in Paris – Jesteśmy w Paryżu Greetings from Zakopane – Pozdrowienia z
Zakopanego I’m at the seaside/in the mountains. –
Jestem nad morzem/w górach. I’m writing to you from Berlin. – Piszę do
Ciebie z Berlina. I’m here in London on a school trip. –
Jestem tutaj w Londynie na szkolnej wycieczce. We’re having a great time here. – Świetnie
się tu bawimy. Every day there are many things to do. –
Codziennie jest wiele rzeczy do robienia. I’m very busy every day. – Każdego dnia
jestem bardzo zajęty. We climb mountains. – Chodzimy po górach. The weather is fine/beautiful/horrible/awful.
– Pogoda jest dobra/piękna/okropna/paskudna. It’s raining/snowing. – Pada deszcz/śnieg. It’s cold most of the time. – Przez większość
czasu jest zimno. It’s cloudy/sunny. – Jest pochmurnie/słonecznie. I enjoy it. – Podoba mi się. I’m glad/happy/disappointed because… –
Jestem zadowolony/szczęśliwy/rozczarowany ponieważ… It’s my worst holiday ever. – To moje
najgorsze wakacje. I hope you’re fine. – Mam nadzieję, że u
Ciebie wszystko dobrze. How’s your holiday? – Jak Twoje wakacje? All the best – Wszystkiego dobrego Best wishes – Najlepsze życzenia Take care – Trzymaj się Przykłady
pocztówki:
Przykład nr 1
Dear Auntie Maria I’m on holiday at the seaside, in
Międzyzdroje. I’m staying in a hotel next to the beach.
The weather is beautiful, we swim and play volleyball
every day. We’re having much fun here. I hope you’re having a great time too! See you soon, XYZ Tłumaczenie:
Droga Ciociu Marysiu Jestem na wakacjach nad morzem, w
Międzyzdrojach. Mieszkam w hotelu tuż przy plaży.
Pogoda jest przepiękna, codziennie pływamy i gramy w
siatkówkę. Świetnie się tu bawimy. Mam nadzieję, że Ty również miło
spędzasz czas! Do zobaczenia wkrótce, XYZ Przykład
nr 2
Hi, Betty I’m writing to you from Barcelona, Spain.
I’m spending holidays here with my family. It’s very
warm and sunny here. At the moment we’re visiting Park
Güell, it is wonderful. Tomorrow we’re going to see
the Camp Nou stadium. It’s my best holiday ever. How’s your holiday? All the best XYZ Tłumaczenie:
Cześć Betty Piszę do Ciebie z Barcelony w Hiszpanii.
Spędzam tu wakacje z rodziną. Jest bardzo ciepło i
słonecznie. Teraz zwiedzamy Park Güell, jest wspaniale.
Jutro idziemy zobaczyć stadion Camp Nou. To moje
najlepsze wakacje w życiu. A jak Twoje wakacje? Wszystkiego dobrego, XYZ |
Jezyk angielski 19 czerwiec 2020 |
Lesson
19th June
2020 Topic: Miejsca
związane z wakacjami. Otwórzcie
podręcznik na stronie 98 i przeczytajcie tekst o Nowym
Jorku. Jest to zadanie 1. Następnie wykonajcie zadania 2
i 3 z tej samej strony. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie. Zapoznajcie
się ze słownictwem z zadania 4 str 99. Tłumaczenie
znajduje się na stronie 102. Poćwiczcie pisownię i
wymowę słownictwa z rozdziału 8 klikając w podany
link: https://quizlet.com/265950078/spell?funnelUUID=a33dd9ed-0eb1-407e-8047-1e5a79a9ae36 Ciekawostki
na temat Nowego Jorku: Na ilustracji
w podręczniku znajduje się budynek Amerykańskiego
Muzeum Historii Naturalnej, gdzie znajdują się
szkielety dinozaurów. Jest tutaj także kulisty budynek
z wystawami na temat Ziemi i kosmosu a także planetarium.
Nowy Jork
nazywany jest Wielkim Jabłkiem (the Big Apple). Skąd ta
nazwa? W dziewiętnastym wieku samo określenie “big apple” („wielkie jabłko”) oznaczało “coś ważnego, godnego uwagi; John J.Fitzgerald,
dziennikarz sportowy dla New York Morning Telegraph, jako
jeden z pierwszych użył tego określenia opisując Nowy
Jork. John J.Fitzgerald relacjonując wyścigi konne w
Nowym Orleanie, przypadkowo usłyszał, jak dżokeje
mówią o wygranej na torze wyścigowym w Nowym Jorku
jako o “big apple”. Wykorzystał ten zwrot i
zatytułował swoją kolumnę o wyścigach konnych w
Nowym Jorku „Dookoła Wielkiego Jabłka” (Around the
Big Apple). Jest tylko jedno marzenie każdego dżokeja,
jedna wielka wygrana “… Jest
tylko jedno Wielkie Jabłko. To jest Nowy Jork.” –
napisał. W latach 30tych
termin “wielkie jabłko” spopularyzowali muzycy
jazzowi. “Wiele jest jabłek na
drzewie sukcesu, ale jeśli osiągniesz Nowy Jork,
oznacza to, że zdobyłeś Wielkie Jabłko”
(“There are many apples on the success tree, but when
you pick New York City, you pick the Big Apple”.)
brzmiało popularne powiedzenie wśród artystów,
którzy pragnęli zaistnieć w świecie jazzu. A występ
przed nowojorską publicznością był celem samym w
sobie.
W latach 70-tych władze miasta użyły nazwy do promocji turystyki. Postanowiły użyć jasnego, czerwonego symbolu jabłka próbując zmienić obiegowy pogląd, że miasto jest brudne i niebezpieczne. Wielkie, czerwone jabłko zaczęło pojawiać się na koszulkach, torbach, kubkach i magnesach i wszystkich innych pamiątkach. A turyści byli zapraszani aby ugryźć jego kawałek (“to take a bite out of the Big Apple”). Oficjalnie i na stałe nazwę przyjął burmistrz Rudolph Giuliani, nadając nazwę rogu 54. ulicy i Broadway, – czyli miejsca gdzie mieszkał wspomniany wyżej John Fitzgerald – The Big Apple Corner. |
Jezyk angielski 16 czerwiec 2020 |
Dzień dobry, dzisiejszy temat
lekcji to : „Pogoda.” Proszę obejrzyjcie film
prezentujący i utrwalający słownictwo z tego tematu.
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=AayIRXw7yzE Słownictwo to znajdziecie również w podręczniku na stronie 97 oraz 102 (słowniczek). Po obejrzeniu wykonajcie zadania 3 i 4 str 94 w ćwiczeniówce. Dla chętnych podaję link do filmu z dodatkowym słownictwem: https://www.youtube.com/watch?v=mgNxT-Gq_A0 |
Jezyk angielski 9 czerwiec 2020 | ||
Dzień dobry, Na ostatniej lekcji dowiedzieliśmy się, że czasu Present Continuous używamy do wyrażenia czynności trwających teraz, w momencie mówienia o tych czynnościach. Jest jednak jeszcze inne, dodatkowe zastosowanie tego czasu. Otóż, również często tego samego czasu gramatycznego możemy używać do wyrażania planów na przyszłość. Jednak kiedy używamy czasu Continuous do wyrażania przyszłości musimy pamiętać o pewnych bardzo ważnych przesłankach z tym związanych: v Po pierwsze: Przyszłość o której mówimy była przez nas
zaplanowana wcześniej, czyli przed momentem jej
opisywania, np: v Po drugie: W zdecydowanej większości opisywana przez nas przyszłość jest niedaleka. Wynika to z pewnej praktyczności i logiki planowania. Ciężko jest przecież planować co będziemy robić np. w roku 2053. Tak więc w zdaniach znajdą się określenia czasu dotyczące najbliższej przyszłości, np.: tomorrow (jutro), next week (w następnym tygodniu) itp. Tak więc dziś lekcja o tym właśnie szczególnym zastosowaniu czasu Present Continuous. Dodatkowo dowiemy się też, w jaki sposób dodajemy końcówkę –ing do czasownika tworząc zdania w tym czasie. Przeczytajcie uważnie informacje na ten temat. Bardzo proszę, abyście zapisali w zeszycie tylko tę część notatki, która znajduje się pod tematem lekcji. Można też, oczywiście informacje te wydrukować i wkleić. Lesson
9th June 2020 Topic: Present Continuous dla wyrażania
przyszłości. Zasady dodawania końcówki –ing do
czasownika. Czas Present Continuous może być stosowany
do wyrażenia planów lub zamiarów na przyszłość.
To przyszłość pewna, a więc chcemy powiedzieć
o czymś, co jest już ustalone (zostały już podjęte
jakieś kroki w danym celu). W zdaniach tego typu
pojawią się określenia dotyczące przyszłości takie
jak: - this evening (dziś
wieczorem) Zdania w Present Continuous mówiące o przyszłości będą tłumaczone następująco: I am
meeting John tomorrow – Jutro spotykam się z
Johnem. John
is taking Anna for a date tomorrow – John
jutro zabiera Annę na randkę. Mary
is having lunch with her mother next week –
Mary je w przyszłym tygodniu obiad z matką.
Present Continuous: tworzenie czasowników z
–ing: 1. podwajanie spółgłoski W czasie Present Continuous podwajamy ostatnią
spółgłoskę przed dodaniem końcówki -ing w
czasownikach krótkich, jednosylabowych, które kończą
się na spółgłoskę, samogłoskę i spółgłoskę. stop – stopping – zatrzymać się,
przestać plan – planning – planować swim – swimming – pływać run – running – biegać 2. czasowniki zakończone na -e W czasownikach zakończonych na literę-e,
przed którą stoi spółgłoska, opuszczamy literę –e
przed dodaniem -ing. take – taking – brać have – having – mieć believe – believing –
wierzyć 3. czasowniki zakończone na -ie W tym przypadku końcówkę -ie przed
dodaniem -ing musimy zamienić na -y. die – dying – umierać tie – tying – wiązać lie – lying – kłamać |
Jezyk angielski 5 czerwiec 2020 | ||
Dzień dobry, dziś wiadomości
teoretyczne na temat nowego czasu Present Continuous. Proszę
uważnie przeczytać notatkę i zapisać ją w zeszycie.
Można ją też wydrukować i wkleić do zeszytu. Lesson
5th June 2020 Topic: Present Continuous dla wyrażania
teraźniejszości. Present Continuous: zastosowanie Czasu Present Continuous używamy przede
wszystkim do wyrażenia tego, co dzieje się teraz, a
więc czynności, która dzieje się w chwili mówienia. Charakterystyczne słowa i wyrażenia: (right) now – teraz at the moment – teraz, w tym momencie today – dzisiaj at present – obecnie Konstrukcja zdania twierdzącego:
Do konstrukcji zdania twierdzącego potrzebujemy
dwóch podstawowych rzeczy – odmienionej przez osobę
formy to be (am/is/are) i czasownika. Do
czasownika w czasie Present Continuous ZAWSZE dodajemy
końcówkę -ing. Osoba + am/is/are + czasownik-ing + reszta
zdania
She is painting a picture right now. - Ona
maluje teraz obraz. Jak widać, forma czasownika z -ing nie
odmienia się przez osoby, jedyne co się zmienia to
forma to be. Konstrukcja przeczenia:
Aby wyrazić w zdaniu zaprzeczenie, potrzebujemy
słówka not. W czasie Present Continuous
zaprzeczamy odpowiednio odmienioną formę to be. Osoba + am/is/are + not + czasownik-ing +
reszta zdania
She is not living here now. - Ona
teraz tutaj nie mieszka.
Konstrukcja pytania:
Aby stworzyć pytanie, wystarczy przestawić
szyk zdania – zamieniamy miejscami am/is/are i
osobę: Am/is/are + osoba + czasownik-ing + reszta
zdania
Are you playing the guitar now? - Czy
grasz teraz na gitarze? Krótkie odpowiedzi:
Odpowiadając na pytania w czasie Present
Continuous, możemy używać tzw. krótkich odpowiedzi.
Tworzymy je dodając do słowa Yes lub No, osobę oraz
czasownik posiłkowy (czyli w przypadku czasu Present
Continuous am, is lub are). Kiedy
odpowiadamy przecząco, musimy zaprzeczyć również
czasownik posiłkowy słówkiem not. - Are you eating an apple
right now?
|
Jezyk angielski 2 czerwiec 2020 |
Lesson
2nd June 2020 Topic: Historia tańca hula- praca z filmem. Dziś popracujemy z filmem DVD. Zapiszcie temat lekcji. Zanim obejrzycie film, wykonajcie zadanie 2 ze strony 93 z ćwiczeniówki. Niektóre wyrazy znajdują się w słowniczku na stronie obok. Pozostałe wyrazy to: Costume- kostium Practise- ćwiczyć Teraz obejrzyjcie film, klikając w podany link. Po obejrzeniu wykonajcie zadania 3,4 i 5 str 93. Dla pewności obejrzyjcie film jeszcze raz lub tyle razy ile potrzebujecie. Rozwiązania przesyłają tylko te osoby, które nie są pewne prawidłowych odpowiedzi oraz pragnące poprawić oceny. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=Vrwhkf1p_zE Jeżeli nie uda wam się otworzyć linku, wpiszcie w wyszukiwarkę: junior exlorer 4 the story of the hula i zaznaczcie opcję filmy. Pozdrawiam. |
Jezyk angielski 29 maj 2020 |
Lesson
29th May 2020 Topic: Klub odkrywców- cheerleaderki i
cheerleaderzy. Dziś temat z cyklu klub odkrywców.
Przeczytamy tekst na temat cheerleaderek, czyli osób,
które w czasie meczu zachęcają do kibicowania. Co
ciekawe w USA chłopcy również mogą być
cheerleaderami. W Stanach Zjednoczonych jest wiele grup
złożonych z chłopców, którzy lubią tańczyć.
Organizowane są zawody, w których można pokazać swoje
umiejętności. Chłopcy są zazwyczaj ubrani w spodenki
i podkoszulki. Tekst na ten temat znajduje się w
podręczniku na stronie 92. Tłumaczenie trudniejszego
słownictwa można odnaleźć w słowniczku glossary pod
tekstem. Po przeczytaniu tekstu proszę wykonajcie
zadanie do tekstu znajdujące się na stronie obok.
Należy połączyć części zdań tak, aby zgadzały
się z treścią tekstu. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie
pod tematem. Następnie otwórzcie ćwiczeniówkę na
stronie 90. Wykonajcie zadania 1,2,3 i 4, które
odnoszą się do tego samego tekstu z podręcznika. Proszę o odesłanie odpowiedzi na
ocenę tylko te osoby, które oznaczę minusem w
dzienniku. Oczywiście jeśli ktoś nie jest pewny
prawidłowych odpowiedzi i potrzebuje je skonsultować
także może przesłać rozwiązania. Pozdrawiam. |
Jezyk angielski 26 maj 2020 |
Lesson
26th May 2020 Topic: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 7. Dziś powtarzamy wiadomości z rozdziału siódmego. Proszę w zeszycie ćwiczeń wykonać następujące zadania: Zad 2, 3 str 82 Zad 3 str 84 Zad 3,4 str 86 Rozwiązania odsyłają tylko osoby, które oznaczyłam minusem w rubryce ZN4 (rozdział 7). |
Jezyk angielski 22 maj 2020 |
Lesson
22nd May 2020 Topic: Formularz w klubie sportowym-
ćwiczenia w pisaniu. Otwórzcie podręczniki na stronie 89 i
spójrzcie na zadanie 6. Przeczytajcie formularz, który
Terry wypełnił, aby zapisać się do klubu
sportowego. Na jego podstawie wypełnijcie podobny
formularz w zadaniu 6 str 87 w ćwiczeniówce
uzupełniając go informacjami o sobie. Mamy tutaj
nagłówki: name: imię i nazwisko age: wiek class: klasa favourite sports: ulubione sporty favourite sports star: ulubiona gwiazda
sportu which sport do you play?: jaki sport
uprawiasz? How of ten?: jak często? How good are you?: jak dobry jesteś w
tym sporcie? Ok.: dobry excellent: świetny Na podstawie tych informacji proszę w
zeszycie napisać krótki tekst o swoich
zainteresowaniach sportowych do szkolnej gazetki. W
tekście muszą się znaleźć wszystkie informacje z
formularza, ale w postaci pełnych zdań. Proszę o odesłanie wypowiedzi pisemnej
osoby, które mają minus w rubryce W (pisanie). Czas na
wykonanie zadania to 1 tydzeń. |
Jezyk angielski 19 maj 2020 |
Lesson
19th May 2020 Topic: Mój ulubiony sport. Otwórzcie podręcznik na stronie 88. Przeczytajcie dialogi 1,2,3 I dopasujcie nagłówki z zadania 1 do odpowiednich dialogów. Jeden nagłówek został podany dodatkowo. Odpowiedzi zapiszcie w zeszycie pod tematem. Teraz odpowiedzcie na pytania z zadania 2. Zapiszcie swoje odpowiedzi. Przyjrzyjcie się dialogom w ramce phrase book. Przeczytajcie dialogi zastępując niebieskie wyrazy własnymi pomysłami. To ćwiczenie wykonajcie ustnie, nie zapisujcie odpowiedzi. Przechodzimy teraz do strony 89. W żółtej ramce w zadaniu 4 mamy nazwy sportowców, natomiast w tabeli poniżej dyscypliny sportowe. Przerysujcie tabelkę do zeszytu (sport, people) i uzupełnijcie nazwami sportowców, wpisując ich nazwy pod kategorią people (ludzie). Homework Ex. 1,2 p. 86 (ćwiczeniówka) Dziś odpowiedzi wysyłają osoby, które mają minus w dzienniku. |
Jezyk angielski 15 maj 2020 |
Lesson 15th May 2020 Topic: Dyscypliny sportowe, ubiór i wyposażenie sportowca. Otwórzcie podręcznik na stronie 85 i przyjrzyjcie się obrazkom w zadaniu 4. Nazwijcie przedstawione tam sporty. Nowe wyrazy sprawdźcie w słowniczku na końcu rozdziału. Wykonajcie w zeszycie zadanie 5. Które dyscypliny łączymy z czasownikiem go, a które z play? Uzupełnijcie zdania, pamiętajcie o końcówce –s w zdaniach oznajmujących po He, she, it. Przejdźcie teraz do strony 87. Zapoznajcie się ze określeniami nazywającymi ubiór i sprzęt sportowy. W zeszycie wykonajcie zadanie 5. Wybierzcie 4 dyscypliny sportowe ze strony 85 i narysujcie diagramy tak jak w przykładzie pod zadaniem. Jeżeli nie jesteście pewni swoich odpowiedzi , możecie przesłać do sprawdzenia. Nie jest to jednak obowiązkowe. |
Jezyk angielski 12 maj 2020 |
Lesson
12th May 2020 Topic: Ćwiczenia gramatyczne- przysłówki i przyimki czasu. Proszę zapisać temat lekcji w zeszycie, przeczytać notatki z ostatnich zajęć i na ich podstawie wykonać z zeszytu ćwiczeń zadanie 5 ze strony 83 oraz zadanie 4 ze strony 85. Dziś nie odsyłamy odpowiedzi. Pozdrawiam. |
Jezyk angielski 8 maj 2020 | ||||||
Drodzy uczniowie, Dziś
rozpoczniemy nowy rozdział. Zapiszcie temat i notatkę
pod tematem. Lesson
8th May 2020 Topic:
Przysłówki częstotliwości i wyrażenia czasowe
stosowane z czasem Present Simple. Z czasem
Present Simple stosujemy następujące przysłówki
częstotliwości : Always-
zawsze Usually-
zazwyczaj Often-
często Sometimes-
czasami Never- nigdy Przysłówki
częstotliwości w zdaniu stawiamy po czasowniku „be”
(am/is/are) ale przed każdym innym czasownikiem, np. I am never
late for school. I often drink
tea for breakfast. Wyrażenia
czasowe, z którymi stosujemy czas
Present Simple to: every day - codziennie, every afternoon / week / summer / year-
każdego popołudnia/ tygodnia/ lata/ roku before / after lunch / school - przed/
po lunchu/ szkole oraz :
|
Jezyk angielski 5 maj 2020 |
Dzień dobry, dziś piszemy
test z rozdziału 6. W ramach tego testu zróbcie zadania
z zeszytu ćwiczeń ze stron 76 i 77. Wykonajcie tylko
zadania 1,2,6, 7 i 8. Ostatnie zadanie będzie opisowe i
nie ma go w ćwiczeniówce. Rozwiązania odeślijcie
najlepiej dziś , tak jak do tej pory na mój adres e-mail
zaneta308@op.pl lub na dziennik. Zad 1 – połącz nazwy zwierząt 1-6 z czynnościami dla nich typowymi a –f, np. 1a (nie łączymy liniami bo będzie mi trudno rozczytać). Następnie dopasuj nazwy zwierząt do zdjęć. W kratki obok zdjęcia wpisujemy odpowiednią liczbę. Zad 2- Połącz części przymiotników. Łącznie mamy 9 wyrazów. Proszę je zapisać w liniach pod zadaniem. Zad 6 – Spójrz na tabelkę. Napisz co potrafi a czego nie potrafi każde ze zwierząt. Podaję przykład zdania z nazwą zwierzęcia ,którego nie ma w tabelce. , np.: Cats can climb trees but they can’t swim. Zad 7- Uzupełnij zdania czasownikami z ramki we właściwej formie czasu Present Simple. Zwróćcie uwagę , że mamy różne rodzaje zdań: oznajmujące, przeczące (tam gdzie przy czasowniku jest not) oraz pytania (gdy na końcu zdania jest znak ? ) Zad 8- Uzupełnij każde zdanie czasownikiem z ramki w odpowiedniej formie czasu Present Simple tak aby były to zdania poprawne gramatycznie i logiczne znaczeniowo. W tym zadaniu zdania będą tylko oznajmujące. Zwróćcie uwagę na sposób dodawania końcówki –s. Zadanie dodatkowe obowiązkowe dla wszystkich: Napisz w dwóch zdaniach, co lubisz robić a czego nie lubisz robić. Można zapisać zdania w zeszycie lub na kartce. Good luck! |
Jezyk angielski 28 kwiecień 2020 |
Lesson
28th April 2020 Topic: Powtórzenie materiału z rozdziału 6. Dziś
powtarzamy wiadomości i przygotowujemy się do
sprawdzianu, który napiszemy za tydzień 1. Nazwy zwierząt i co potrafią robić. 2. Przymiotniki opisujące zwierzęta. 3. Czynności codzienne. 4. Zdania, przeczenia, pytania i krótkie odpowiedzi z czasownikiem can. 5. Zdania, przeczenia, pytania i krótkie odpowiedzi w czasie Present Simple. 6. Słownictwo ze strony 78. To wszystko, dziś bez prac pisemnych ;) Pozdrawiam. |
Jezyk angielski 24 kwiecień 2020 |
Lesson
24th April 2020 Topic : Klub odkrywców- młody perkusista. Dziś pracujemy z tekstem. Proszę otwórzcie podręcznik na stronie 80. Przeczytajcie tekst ze zrozumieniem. Jest to wywiad z młodym perkusistą. Trudniejsze wyrazy zostały wytłumaczone pod tekstem. Jako notatkę, pod tematem przepiszcie wyrazy ze słowniczka pod tekstem (glossary) wraz z ich tłumaczeniami. Do tekstu wykonujemy tylko zadanie 1 i 2 z zeszytu ćwiczeń strona 78. Dziś nie wysyłamy odpowiedzi. Pozdrawiam. |
Jezyk angielski 21 kwiecień 2020 |
Dziś pracujemy z dialogiem.
Proszę zapisać temat I krótką notatkę pod tematem. Lesson
17th April 2020 Topic: Zainteresowania
i hobby. Aby opowiedzieć o swoich zainteresowaniach lub hobby używamy następujących wyrażeń: Like, love,
enjoy – lubić Don’t /
doesn’t like, hate- nie lubić I’m good at.. - jestem dobry w.. !!!!! Po tych
wyrażeniach piszemy czasownik z końcówką –ing., I’m
good at dancing.
He doesn’t like watching TV. She
hates cooking.
My brother is good at ice- skating. Proszę teraz otworzyć podręcznik na str. 76 i przeczytać 3 fragmenty dialogu : A,B i C. Są to części tego samego dialogu, ale w złej kolejności. Spróbujcie ułożyć fragmenty dialogu we właściwej kolejności i zapiszcie odpowiedzi w zeszycie. Dalsza praca z dialogiem znajduje się w zeszycie ćwiczeń na str 74. Wykonujemy zadania 1 i 2. Oba zadania odnoszą się do tego samego dialogu z podręcznika. Praca domowa Ćw.3,4,5 str. 74 |
Jezyk angielski 17 kwiecień 2020 |
Lesson 17th April 2020 Subject: Czas Present Simple- ćwiczenia gramatyczne. Poznaliśmy już wiadomości teoretyczne na temat czasu teraźniejszego prostego. Dziś czas na ćwiczenia. Proszę najpierw przeczytać notatki z dwóch ostatnich lekcji i przypomnieć sobie wszystkie informacje na temat czasu Present Simple. Następnie proszę wykonać z zeszytu ćwiczeń zadania 4,5,6,7 ze stron 72, 73. Proszę przesłać skan, zdjęcie lub po prostu same odpowiedzi w wiadomości e-mail. |
Jezyk angielski 7 kwiecień 2020 |
Dziś ciąg dalszy teorii
związanej z czasem Present Simple. Proszę zapiszcie
temat i notatkę pod tematem. Następnie spróbujcie
przeanalizować wszystkie notatki i zapamiętać
najważniejsze informacje. Topic: Określenia czasu Present Simple
i zasady dodawania końcówki – s do czasownika. W języku angielskim określniki czasu
Present Simple możemy podzielić na: - te które znajdują się między
osobą a czasownikiem (na przykład I often go to the
Theatre – ja często chodzę do teatru). Są to
następujące określniki: Always – zawsze Often – często Usually – zazwyczaj Sometimes - czasami Rarely – rzadko Seldom – rzadko Never – nigdy - te które znajdują się na końcu
zdania (na przykład I brush my teeth two times a day –
szczotkuję zęby dwa razy dziennie). Na przykład: Once a day- raz dziennie Twice a day – dwa razy dziennie Three times a month – trzy razy w
ciągu miesiąca Four times a week – cztery razy w
tygodniu - te które znajdują się na końcu
albo na początku zdania (na przykład Every day I go to
school – codziennie chodzę do szkoły lub I go to
school every Day.) Every day - codziennie Every year – każdego roku Every month – każdego miesiąca On Mondays itp. – w poniedziałki At 3 o’clock itp.- o godz 3 In Winter itp. - w zimie In the Morning/ afternoon/evening –
rano/ po południu/ wieczorem ZASADY DODAWANIA KOŃCÓWKI –S DO
CZASOWNIKA W 3 OSOBIE L.POJ W ZDANIACH OZNAJMUJĄCYCH: 1. Do większości czasowników
dodajemy końcówkę „s”. , np. live- lives 2. Końcówkę „es” dodajemy
tylko jeżeli czasownik kończy się na: o, ch, sh, s, ss
lub x., np. go-goes, pass- passes, watch- watches 3. Jeżeli czasownik kończy się na
literę „y” a przed nim mamy spółgłoskę jak na
przykład w wyrazie study – studiować to wówczas
musimy literkę „y” zamienić na „i” i dodać
końcówkę „es”. Na przykład: Study – studies ,
tidy- tidies 4. Nie dotyczy to przypadków
jeżeli przed literką „y” mamy samogłoskę.
Wówczas stosujemy się do ogólnej zasady (nr 1). Np.:
Play – plays (ponieważ przed literką „y” jest
samogłoska). |
Jezyk angielski 31 marzec 2020 | |||||||||||||
Drodzy uczniowie, dzisiejszy
temat lekcji to : „Czynności dnia codziennego” Otwórzcie podręcznik. Zapoznajcie się z czasownikami i przymiotnikami ze strony 78. Teraz Otwórzcie podręcznik na stronie 74 i przeczytajcie uważnie tekst o słoniu o imieniu Ditaka. Odnajdźcie w tekście wszystkie czynności dnia codziennego, np. Wakes up, wash itp. Następnie wykonajcie ćwiczenie 1 i 2 z tej samej strony. W zeszycie zapiszcie same odpowiedzi. Dla utrwalenia wykonajcie też ćwiczenia 1,2 i 3 ze strony 72 z ćwiczeniówki. Do zadania 1 wystarczy tekst z podręcznika który przed chwilą czytaliście, ale jeżeli ktoś ma aplikacje kod QR może tez ten tekst odsłuchać skanując kod z ćwiczeniówki przy tym zadaniu. Good luck! |
|||||||||||||
|
|||||||||||||