klasa 6 a

 

 

Jezyk angielski 23 czerwiec 2020

Witajcie, zapiszcie temat lekcji i notatkę w zeszycie. Osoby chętne mogą wykonać zadania 6 i 7 ze strony 77 w zeszycie ćwiczeń. Życzę wszystkim udanych wakacji!

            Lesson                                                                 23rd June 2020

Topic: Pisanie instrukcji dotyczącej pielęgnowania ogrodu. Tryb rozkazujący.

Tryb rozkazujący (Imperative) używany jest do wydawania poleceń i rozkazów. Pojawia się w wielu codziennych sytuacjach: w instrukcjach, zawiadomieniach, jak również w przepisach kulinarnych.

Typową formą tego trybu jest czasownik w bezokoliczniku bez to i bez końcówek. Zdania rozkazujące kierujemy w ten sposób do drugiej osoby liczby pojedynczej i mnogiej (you).

Przykłady:

Go! (Idź! / Idźcie!).

Stop! (Stój! / Stójcie!).

Wait! (Poczekaj! / Poczekajcie!).

Hurry up! (Pospiesz się! / Pospieszcie się!).

Come here! (Chodź tutaj! / Chodźcie tutaj!).

Listen to me! (Słuchaj mnie! / Słuchajcie mnie!).

Tell me the truth. (Powiedz mi prawdę).

Open the door. (Otwórz drzwi).

Sit down and be quiet!- Usiądź i bądź cicho.

 

Add some milk.- Dodaj trochę mleka.

Przeważnie nie wymienia się osoby, do której skierowane jest polecenie, choć można to uczynić na końcu zdania po przecinku.

·         Be quiet, Eric! (Bądź cicho, Eryku!).

 

ZAKAZY I PRZECZENIA W TRYBIE ROZKAZUJĄCYM

Zakazy (polecenia, rozkazy w formie przeczącej) tworzymy  przez wstawienie przed bezokolicznik do not lub formy skróconej don’t.

Don’t do it! (Nie rób tego! / Nie róbcie tego!).

Don’t wait! (Nie czekaj! / Nie czekajcie!).

Don’t speak so loudly! (Nie mów tak głośno! / Nie mówcie tak głośno!).

Don’t tell anyone. (Nie mów nikomu).

Don’t cry. (Nie płacz).

 

 

 

Jezyk angielski 18 czerwiec 2020

Lesson                                                                                18th June 2020

Topic: Czy to słońce czy deszcz - pogoda.

Proszę obejrzyjcie film prezentujący i utrwalający słownictwo z tego tematu. Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=AayIRXw7yzE

Po obejrzeniu filmu otwórzcie podręcznik na stronie 108 i przeczytajcie dialogi, dopasowując do nich odpowiednie ilustracje. Następnie pod tematem zapiszcie wyrażenia z ramki „phrase book” wraz z tłumaczeniem, np.:

It’s raining cats and dogs- leje jak z cebra.

Na koniec wykonajcie zadanie 4 str 109 (podręcznik).

Dla chętnych podaję link do filmu z dodatkowym słownictwem: https://www.youtube.com/watch?v=mgNxT-Gq_A0

 

 

Jezyk angielski 16 czerwiec 2020

Lesson                                                                                               16th June 2020

Topic: Nasze środowisko naturalne- zanieczyszczenie i ochrona środowiska.

 Proszę otwórzcie podręcznik na stronie 106, obejrzyjcie film do lekcji i wykonajcie zadania 2 i 3 pod tekstem w podręczniku. W zeszycie zapiszcie odpowiedzi tylko do zadania 3. Zadanie 2 wykonajcie ustnie, wyszukując  odpowiednie informacje w tekście. Pozdrawiam.

Link do filmu:  https://www.youtube.com/watch?v=qRYyphbgtec

 

Jezyk angielski 9 czerwiec 2020
Lesson                                                                9th June 2020

Topic: Rozmawiamy o naszym miejscu zamieszkania.

Otwórzcie podręcznik na stronie 104. Przeczytajcie fragment bloga Susie. (Susie’s blog). Spróbujcie odnaleźć, jakie ptaki mieszkają w ogrodzie dziewczynki? ( what kind of birds lives in Susie’s garden?). Następnie wykonajcie zadania 2 i 3 z tej samej strony.  W zadaniu 2 należy dopasować tytuł do paragrafu, w zadaniu 3 podpisać obrazki.  Zapiszcie swoje odpowiedzi w zeszycie pod tematem. Dziś tylko osoby chętne, pragnące poprawić oceny, odsyłają odpowiedzi

 

 

Jezyk angielski 4 czerwiec 2020
Dzień dobry, dziś omówimy zagadnienie gramatyczne: pierwszy tryb warunkowy. Przeczytajcie uważnie podane informacje. Zapiszcie w zeszycie temat lekcji oraz notatkę. Można też ją wydrukować i wkleić do zeszytu.

Lesson                                               4th June 2020

Topic: Pierwszy tryb warunkowy.

Pierwszy tryb warunkowy (first conditional)

Pierwszy tryb warunkowy odnosi się do przyszłości. Opisuje wydarzenia, które będą miały miejsce jeżeli zostanie spełniony określony warunek. Na przykład, jeśli zaoszczędzisz pieniądze, będzie Cię stać na nowy samochód. Jeśli nie będzie padać, pójdziesz na plażę.

Konstrukcja zdania w pierwszym trybie warunkowym:

https://etutor-images-common.s3.eu-central-1.amazonaws.com/blog/content/kdPRp9xH8gaTF82edXcyW.png

W tej części zdania, w której pojawia się if (określającej warunek), używamy czasu Present Simple. W drugiej części zdania (opisującej skutek, to co się wydarzy) używamy czasu Future Simple, czyli will+ bezokolicznik.

Przykłady zdań:

If the weather is sunny, I will go for a walk- jeśli pogoda będzie słoneczna, pójdę na spacer.

If I see her, I will kiss her- jeśli ją zobaczę, to ją pocałuję.

!!! Części zdania można zamieniać kolejnością, np.

  • I will kiss her if I see her- pocałuję ją jeśli ją zobaczę.

przeczenia w pierwszym trybie warunkowym:

Jak powiedzieć "jeśli nie"? Przeczenia możemy tworzyć zarówno w części zdania z if, jak i z will  -  w zależności od kontekstu, np.:

If the weather is bad, I won't go out.- Jeśli pogoda będzie kiepska, nie wyjdę.
If the weather
 
isn't bad, I will go out.- Jeśli pogoda nie będzie kiepska, wyjdę.

 

 

 

 

 

Jezyk angielski 2 czerwiec 2020
Dzień dobry, dziś omówimy zagadnienie gramatyczne: zerowy tryb warunkowy. Zapiszcie w zeszycie temat lekcji oraz notatkę. Dziś nie ma ćwiczeń do wykonania, więc nic nie odsyłamy.

Lesson                                                2nd June 2020

Topic: Zerowy tryb warunkowy.

Conditionals, czyli tryby warunkowe są to zdania typu „Jeśli…, to…”. A więc zdania te opisują sytuacje typu: jeśli zostanie spełniony określony warunek, to coś się wydarzy. Zdanie w każdym z trybów warunkowych składa się z dwóch części: warunku i rezultatu tego warunku. Warunek wyrażamy słowem if (jeśli).

zerowy tryb warunkowy (zero conditional):
Używamy go mówiąc o zjawiskach które na pewno zajdą, jeśli warunek będzie spełniony. Zazwyczaj w zerowym trybie warunkowym mówimy o generalnych prawdach, zjawiskach naturalnych, zdarzeniach, które na 100% będą miały miejsce.

 Z tego powodu w obu częściach zdania, użyjemy czasu Present Simple, który właśnie opisuje nam sytuacje wydarzające się regularnie, czy tu wręcz zawsze.

Schemat zdania w zerowym trybie warunkowym :

IF + PRESENT SIMPLE ,  PRESENT SIMPLE

Przykłady:

If the temperature is low, water freezes.- Jeśli temperatura jest niska, woda zamarza.

If you heat water to 100 degrees, it boils.- jesli podgrzejesz wodę do 100 stopni, to wrze.
If I am tired, I usually take a bath and then go to sleep. – Jeśli jestem zmęczona, biorę kąpiel i idę spać.
If you don’t water the flowers, they die. – Jeśli nie podlewasz kwiatów, one usychają.

If people are happy themselves, they are nice to other people.- Jeśli ludzie sami są szczęśliwi, są mili dla innych ludzi)

!! Ważne !! W Zdaniach w trybie warunkowym można zamieniać kolejność, a więc:

Present Simple + if + Present Simple, np.

Water freezes if the temperature is low.- woda zamarza, jeśli temperatura jest niska.

The flowers die if you don’t water them- kwiaty usychają jeśli ich nie podlewasz.

 

 

Jezyk angielski 28 maj 2020
Lesson                                                                                28th May 2020

Topic: Powtórzenie materiału z rozdziału 7.

Dziś powtarzamy wiadomości z rozdziału 7. W związku z tym proszę przeglądnijcie jeszcze raz notatki w zeszycie na temat gramatyki omawianej w tym rozdziale, czyli czasów Present Perfect, Present Simple i Past Simple. Zajrzyjcie też do słowniczka w podręczniku na stronie 98 i powtórzcie słownictwo: przedmioty, ich cechy, materiały oraz wyrazy i zwroty związane z robieniem zakupów. Na podstawie tych informacji wykonajcie w zeszycie ćwiczeń następujące zadania: 

·         ćw 8  i 9 strona 67

·         ćw 1,2 i 3 strona 68

Rozwiązania przesyłają tylko osoby oznaczone minusem w rubryce ZN4 (rozdziały6,7).

 

 

Jezyk angielski 26 maj 2020
Lesson                                                                                26th May 2020

Topic: Klub odkrywców- materiały.

Dziś temat z serii klub odkrywców. Otwórzcie podręcznik na stronie 100. Znajduje się tutaj tekst  na temat wyścigów psich zaprzęgów. W tekście mamy jednak mnóstwo wyrazów związanych z różnymi rodzajami materiałów i z tym słownictwem będziemy dziś pracować.  Zanim przeczytacie tekst krótka informacja kulturowa:

Wyścigi psich zaprzęgów po raz pierwszy odbyły się ponad 100 lat temu na Alasce. Mimo, że zawody kojarzą się głównie z mroźną pogodą, psy mogą-oprócz sań- ciągnąć również wózki na kółkach. W tej dyscyplinie najlepiej sprawdzają się psy odporne na mróz i lubiące ruch, a więc takie rasy jak: alaskan malamut czy husky. Ludzki przewodnik psów w zaprzęgu to maszer.

Przeczytajcie tekst z podręcznika, trudne wyrazy znajdują się w słowniczku glossary pod tekstem.

Po przeczytaniu tekstu wykonujemy tylko zadania z zeszytu ćwiczeń ze strony 93. Zadanie 1 i 3 wykonujemy w ćwiczeniówce. Natomiast zadanie 2 i 4 należy wykonać w zeszycie. W zadaniu 2 nazwy przedmiotów przedstawionych na obrazkach znajdują się w ramce pod obrazkami. Należy ułożyć zdania mówiące o tym, z jakich materiałów rzeczy te zostały wykonane. Podaję dwa przykłady, na podstawie których należy ułożyć pozostałe zdania:

a)      The T-shirt is made of cotton.

b)      The fork, knife and spoon are made of plastic.

W zadaniu 4 należy wybrać po jednym elemencie z każdej kolumny poziomej tak, aby powstało poprawne zdanie. Takich zdań układamy 5. Podaję jeden przykład:

1.       My friend has collected wooden toys since 2010.

Rozwiązania zadań wysyłają tylko osoby, które oznaczę minusem w e-dzienniku.

 

 

Jezyk angielski 21 maj 2020
Lesson                                                                                21st May 2020

Topic: Piszemy ogłoszenie do gazetki szkolnej.

Dziś poćwiczymy pisanie ogłoszenia o sprzedaży. Otwórzcie podręcznik na stronie 95. W zadaniu 7 widzimy ogłoszenie o przedmiocie, który chce sprzedać Joanna. Jest ono zatytułowane „Bargain” (Okazja). Proszę przeczytajcie uważnie to ogłoszenie i spróbujcie ustnie odpowiedzieć na pytania 1-5 pod ogłoszeniem, odnajdując właściwe informacje w tekście.  Tłumaczę pytania:

1.       Czego  (jakiego przedmiotu)dotyczy ogłoszenie?

2.       Z czego ten przedmiot jest wykonany?

3.       Jak długo ma go właścicielka (Joanna)?

4.       Jakiego jest kształtu i rozmiaru?

5.       Jakie są zalety tego przedmiotu ?

Teraz otwórzcie ćwiczeniówkę na stronie 69 i wykonajcie zadanie 6.: dopasuj pytania do odpowiedzi. Jedna odpowiedź została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnego pytania.

Homework

Na pracę domową wykonajcie zadanie 7 str 69 z ćwiczeniówki. Napiszcie ogłoszenie o sprzedaży deskorolki. Proszę wzorować się na ogłoszeniu Joanny z podręcznika oraz odpowiedziach a-i w zadaniu 6 z ćwiczeniówki. Można zastosować te same zdania, oczywiście odpowiednio zmieniając je tak , aby opisywały deskorolkę. 

Proszę o przesłanie pracy domowej tylko te osoby, które oznaczę w dzienniku minusem w rubryce W (pisanie). Czas na wykonanie zadania to 1 tydzień.

 

Jezyk angielski 19 maj 2020
Lesson                                                                19th May 2020

Topic: Ćwiczenia gramatyczne.

Proszę przypomnieć sobie wiadomości z lekcji na temat czasów Present Perfect, Present Simple i past Simple, gdzie porównywaliśmy te czasy ze sobą.

Na podstawie notatek proszę w zeszycie ćwiczeń wykonać zadania :

Zad 5 str 65,

Zad 4, 5,6 str 66.

Rozwiązania wysyłają tylko osoby , które mają minusy w dzienniku.

 

Jezyk angielski 14 maj 2020
Lesson                                                                                14th May 2020

Topic: Z czego to jest zrobione?- ćwiczenia leksykalne.

Dziś ćwiczymy słownictwo z rozdziału 7: przedmioty codziennego użytku, ich cechy i materiały, z których zostały wykonane.

W zeszycie proszę zapisać temat lekcji. Natomiast zadania wykonujemy w ćwiczeniówce. Będą to ćwiczenia: 1, 2 str 64  oraz 1,2 str 66.

Odpowiedzi odsyłają tylko osoby, które w dzienniku mają minus w rubryce ZN1 (rozdziały 6,7). Proszę także osoby, które nie odesłały sprawdzianu z rozdziału 6 (również zaznaczyłam to minusem w dzienniku) o odesłanie testu tak jak do tej pory na mój adres e-mail lub na dziennik.

 

 

Jezyk angielski 12 maj 2020
Dzień dobry, proszę zapisać w zeszycie temat i notatkę.

 

Lesson                                               12th May 2020

Topic:  Porównanie czasów Present Perfect i Present Simple. Zastosowanie since i for.

 

PORÓWNANIE PRESENT SIMPLE I PRESENT PERFECT:

Czasu Present Simple używamy, gdy mówimy o teraźniejszości, a czasu Present Perfect , gdy mówimy o sytuacji , która zaczęła się w przeszłości i nadal trwa.

Przykład:

Adam is my best friend. We have been friends for ten years. (Adam jest moim najlepszym przyjacielem. Jesteśmy przyjaciółmi od 10 lat).

Zdanie 1 jest w czasie Present Simple (is): odnosi się do sytuacji teraźniejszej.

Zdanie 2 jest w czasie Present Perfect  (have been): odnosi się do sytuacji która zaczęła się 10 lat temu i nadal trwa.

 

ZASTOSOWANIE  FOR I SINCE:

Określenia for i since stosujemy z czasem Present Perfect.

For czyli „przez lub od”. Określenie odnosi się do konkretnego przedziału czasu. Używając for określamy ile czasu dana czynność trwała. Używając for zadamy pytanie „Jak długo?”.

for + przedział czasu

charakterystyczne wyrażenia:


for a long time- przez/od długiego czasu

for a minute- przez/ od  minuty

for half an hour- przez/ od pół godziny

for 5 minutes- przez/ od  5 minut

for 2 months- przez/ od  2 miesięcy

for 9 hours- przez/ od  9 godzin

for 100 years- przez/od 100 lat

for 3 weeks- przez/ od 3 tygodni

for several days- przez/ od kilku dni

for 3 centuries- przez/ od 3 wieków

for a couple of months- Przez/ od kilku miesięcy


 

Since czyli „od” lub „odkąd”. Określenie since odnosi się do konkretnego punktu w przeszłości do teraz. Używając since zadamy pytanie „Od kiedy?”, „Odkąd?”.

since + konkretny punkt w przeszłości

przykładowe wyrażenia:


since 2005- od roku 2005

since childhood- od dzieciństwa

since Monday- od poniedziałku

since 9 a.m.- od godz. 9

since April- od kwietnia

since noon- od południa

since yesterday- od wczoraj

since I was born- odkąd się urodziłem

since I finished school- odkąd skończyłem szkołę

since we first met- od kiedy się poznaliśmy

since last Friday- Od zeszłego piątku


 

For czy since: przykładowe zdania

I haven’t had a job since 2010.

Nie mam pracy od 2010 roku.

I haven’t had a job for 8 years.

Nie mam pracy od 8 lat.

She hasn’t seen her father since childhood.

Nie widziała ojca od dzieciństwa.

She hasn’t seen her father for 20 years.

Nie widziała ojca od 20 lat.

Adam has lived in Atlanta since April.

Adam mieszka w Atlancie od kwietnia.

Adam has lived in Atlanta for 2 months.

Adam mieszka w Atlancie od 2 miesięcy.

 

 

 

Jezyk angielski 7 maj 2020
Lesson                                                                                7th May 2020

Topic: Robimy zakupy.

Otwórz  podręcznik na stronie 94. Mamy tutaj trzy teksty na temat zwyczajów związanych z zakupami (shopping habits). Przeczytaj  powoli teksty. Wypisz nowe wyrazy i sprawdź ich znaczenie w słowniczku na stronie 98 lub w innym  dostępnym dla ciebie słowniku angielsko –polskim.  

Przeczytaj teksty jeszcze raz i wybierz właściwy wyraz spośród trzech podanych do wyboru. Sprawdź swoje odpowiedzi słuchając nagrania i zapisz poprawne odpowiedzi w zeszycie jako Ex 1 p. 94 :

 https://sp4sandomierz-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/g_pas_sp4sandomierz_pl/Efdxuz4cgBZBqMTD-9neZsMBRX1aJpWiZTHT7RBX_qrMxA?e=SacDDL

Ex 3 p. 94

Następnie wykonaj  zadanie 3. Popatrz na żółtą ramkę (phrase book). Dopasuj zdania a-c do wypowiedzi 1-3. Sprawdź słuchając nagrania i zapisz odpowiedzi w zeszycie.:

 https://sp4sandomierz-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/g_pas_sp4sandomierz_pl/EYLIw6j4ELZOk7_Z-j6KelsBUOpL_zuEuB7LYUgh-KZHMw?e=o5ioDe

Jeśli nie jesteś pewny/a swoich odpowiedzi mimo odsłuchania nagrań , możesz przesłać je do sprawdzenia.

 

Jezyk angielski 5 maj 2020
Lesson                                                                                5th May 2020

Topic:  Rodzaje tworzyw i materiałów.

Proszę otwórzcie  podręcznik na stronie 93. Zapoznajcie się ze słownictwem w zielonej ramce Vocabulary.  Mamy tam :

materials- rodzaje materiałów i tworzyw  oraz

size, shape and quality- rozmiar, kształt i inne cechy.

Sprawdźcie znaczenie nowych i trudnych wyrazów na stronie 98.

Ex 5 p. 93

Nazwijcie przedmioty  na obrazkach  i materiały, z których zostały wykonane. Zapiszcie w zeszycie odpowiedzi, np.

1.       Cds- plastic  (płyty- plastik)

Envelopes- paper  (koperty- papier)

 

Ex 6 p. 93

Znajdźcie w zielonej ramce wyrazy, które mają znaczenie przeciwne do podanych.  Zapiszcie w zeszycie odpowiedzi, np.

1.       Round # square   (okrągły- kwadratowy)

 

Sprawdźcie swoje odpowiedzi  słuchając nagrań z podanych linków.:

https://sp4sandomierz-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/g_pas_sp4sandomierz_pl/EQ1IH2rvuiBFrvIFlckDqwwBv2gwVVTt9Ss2HZn2nh652Q?e=8Ercda

https://sp4sandomierz-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/g_pas_sp4sandomierz_pl/EXmi7sb55RJHrjtb2vvM6okB4z2rsI7lgRX0ezhJaO-O0w?e=4ikMLG

 

Jeżeli  nie wystarczy wam sprawdzenie z płytą , prześlijcie swoje odpowiedzi jak do tej pory. (Nie jest to jednak obowiązkowe).

 

 

Jezyk angielski 30 kwiecień 2020
Lesson                                                                30th April 2020

Topic:  Przedmioty codziennego użytku.

Otwórzcie podręcznik na stronie 90. Przeczytajcie powoli  tekst na temat przedmiotów używanych w życiu codziennym.  Wypiszcie wszystkie gadżety i przedmioty, które zostały wymienione w tekście, np. mobile phones  ( łącznie jest ich 7).

Teraz wykonajcie w zeszycie zadanie 3 z tej samej strony. Nazwijcie obiekty przedstawione na obrazkach.

Na koniec podzielcie wyrazy z zielonej ramki na stronie 91 (Vocabulary) na trzy kategorie: Stationery
 (artykuły piśmiennicze, biurowe), Personal  items (rzeczy osobiste) i  Household  Objects  (artykuły domowe). Zapiszcie je w formie tabelki:

STATIONERY

PERSONAL   ITEMS

HOUSEHOLD  OBJECTS

Np. envelope

 

 

 

Np. key Np.cushion

 

Słownictwo  z dzisiejszego tematu jest wyjaśnione w słowniczku na stronie 98, posłużcie się nim w przypadku nowych wyrazów.  Jeżeli nie jesteście pewni swoich odpowiedzi, możecie przesłać jak do tej pory do sprawdzenia ( ale nie jest  to obowiązkowe).

Nie zadaję pracy domowej na weekend majowy. Życzę udanego wypoczynku.

 

Jezyk angielski 28 kwiecień 2020
Dziś rozpoczynamy nowy rozdział. Zaczniemy od porównania dwóch znanych już czasów: Present Perfect i Past Simple. Proszę zapisać temat w zeszycie i notatkę pod tematem. Następnie zajrzyjcie do starych notatek lub podręcznika i przypomnijcie sobie jak tworzymy zdania w tych czasach (rozdział2 i rozdział5).

Na koniec dla lepszego zrozumienia tematu i jego utrwalenia obejrzyjcie dwa filmiki, do których podałam linki.

 

Lesson                                  28th April 2020

Topic: Porównanie  czasów Present Perfect i Past Simple.

 

 Past Simple (podmiot + II forma czasownika) :

—> sytuacje i czynności, które zostały rozpoczęte i zakończone w przeszłości i nie mają żadnego związku z teraźniejszością  - czas ten ma charakter dokonany.

—> wydarzenia, w których podajemy dokładny czas i/lub okoliczności.

—> jeśli w zdaniu pojawiają się określenia wskazujące na przeszłość:

yesterday - wczoraj
ago - temu (np. two days ago = dwa dni temu)
last - w zeszłym, w ubiegłym (np. last month, last Monday)
in - w (np. in 2008 = w 2008 roku)

 

PRZYKŁADY:

 I knew Jane for about 10 years. Then I moved out of the town and we lost touch. (Znałem Jane przez około 10 lat. Potem wyjechałem z miasta i straciliśmy kontakt)

I lost my keys yesterday.  Zgubiłem wczoraj klucze.

 

Present Perfect (podmiot + have/has + III forma czasownika) :

—>  czynność, która rozpoczęła się w przeszłości i trwa do teraz , jej skutki są widoczne teraz, ma wpływ na obecną sytuację- aspekt jest niedokonany.

> czynność, która nie wymaga wskazania konkretnego momentu, w którym dana sytuacja miała miejsce.

> doświadczenia życiowe, bez podawania szczegółów na ich temat, np. Jeśli chcemy dowiedzieć się, czy ktoś kiedykolwiek był w danym miejscu,

—>  jeśli w zdaniu pojawiają się określenia:

just  -właśnie
already  -już
yet  -jeszcze
once  -kiedyś,raz
ever  -kiedykolwiek
never  -nigdy
recently  - ostatnio, niedawno

PRZYKŁADY:

I have just washed  my hair. 
Właśnie umyłam
 włosy. (rezultat: włosy są teraz mokre)

I have lived here since I was born. 
Mieszkam
 tutaj od urodzenia.

Have you ever been to Paris?
Czy kiedykolwiek byłaś w Paryżu?

I have been to Paris once. 
Byłam raz w Paryżu.

 

 

Linki do filmów:

https://www.youtube.com/watch?v=i9u573I58JU

https://www.youtube.com/watch?v=OdEq4GgzJUE

 

Jezyk angielski 23 kwiecień 2020
Dzień dobry, dziś piszemy test z rozdziału 6. W ramach tego testu zróbcie zadania z zeszytu ćwiczeń ze stron 62 i 63. Wykonajcie tylko zadania 1,2,3,4 i 6. Rozwiązania odeślijcie dziś najlepiej do godziny 13.30.

Zad 1 – połącz połówki wyrazów.  W kratki wpisujemy odpowiednią literkę.

Zad 2- Uzupełnij zdania wyrazami z ramki. Jeden wyraz w ramce został podany dodatkowo i nie pasuje do żadnego zdania.

Zad 3 – Co zrobią lub czego nie zrobią osoby na obrazkach? Uzupełnij zdania używając czasu przyszłego Future Simple.  Krzyżyk w kratce obok zdjęcia oznacza, że nie zrobi (zdanie przeczące)a tak zwany „ptaszek” oznacza , że zrobi (czyli zdanie oznajmujące).

Zad 4 – Ułóż pytania i na nie odpowiedz. Pamiętajcie , że w tym zadaniu udzielamy krótkich odpowiedzi  (Yes/ No + osoba+ operator) , zgodnie z symbolami w nawiasach.

Zad 6- Uzupełnij przewidywania dotyczące przyszłości zwrotami z ramki.

Good luck!

 

 

Jezyk angielski 21 kwiecień 2020

Lesson                                                            21st April 2020

Topic: Klub odkrywców- wynalazki przyszłości.

 

Dziś lekcja na temat wynalazków przyszłości (futuristic inventions). Pracujemy z tekstem z podręcznika ze strony 86. Tekst jest na temat roli nowoczesnych technologii w medycynie oraz na temat pochodzącej ze Stanów Zjednoczonych agencji kosmicznej NASA. Nazwa ta to skrót od angielskiej nazwy National Aeronautics and Space Administration, czyli Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej. Agencja ma siedzibę w Waszyngtonie i powstała w 1958 roku. Jej założycielem był Dwight Eisenhower, prezydent USA. Jest bardzo znaną agencją, często pojawiającą się w filmach, jak również kulturze popularnej. Jej logo widnieje m.in. na bluzach i koszulkach.

Proszę przeczytajcie tekst. W słowniczku pod tekstem (glossary) mamy wyjaśnione trudniejsze słownictwo. Po przeczytaniu wykonajcie zadanie do tekstu. Mamy tu 5 zdań . Zaznaczamy czy zdanie jest prawdziwe True, fałszywe False lub tekst nic  o tym nie mówi (w takim wypadku piszemy ? znak zapytania). Pod tematem lekcji zapiszcie odpowiedzi  do tego zadania.

Kolejne zadania odnośnie tekstu znajdują się w zeszycie ćwiczeń na stronie 92. Wykonujemy tylko zadanie 1 i 2.  Słownictwo do zadań (proszę zapisać w zeszycie jako notatkę):

Opposite- przeciwieństwo                         made by -wykonany przez                                         Drink- pić

For ex ample- na przykład        move- poruszać się                                                       types- rodzaje

One of the two- jedna z dwóch                 Plant- roślina                                                                    jam- dżem

Parts- części                                              Put- włożyć                                                                    someone- ktoś

Use to – używać do                                    Soil- ziemia                                                                       walk- chodzić

 

Jezyk angielski 16 kwiecień 2020
Lesson                                                                         16th April 2020

Topic: Powtórzenie materiału z rozdziału 6.

Dziś powtarzamy wiadomości z rozdziału 6 i przygotowujemy się do testu, który spróbujemy napisać za tydzień. Proszę pod tematem wykonać  2 zadania z podręcznika:  Ćw 1 i 2 str 84  oraz z zeszytu ćwiczeń : ćw 1 str  56 i ćw 7 str 57.

Do testu powtarzamy :

- słownictwo str 84

- wszystkie informacje na temat czasu Future Simple

- sposoby wyrażania przewidywań i opinii.

Na koniec proszę utrwalić materiał grając w gry edukacyjne, klikając w poniższe linki:

https://wordwall.net/pl/resource/889740/angielski/junior-explorer-6-unit-61

https://wordwall.net/pl/resource/919015/angielski/klasa-6-unit-6   (gry znajdź słowo i anagram)

 

 

Jezyk angielski 31 marzec 2020
Drodzy uczniowie. Dziś lekcja na temat czasu przyszłego.

Zapiszcie temat lekcji:   „ Czas Future Simple- zastosowanie i budowa zdań.”

Zróbcie notatkę w zeszycie na podstawie informacji , które znajdziecie pod  podanym Linkiem (niebieskie punkty 1-6):

https://slideplayer.pl/slide/841132/

Powoli przeczytajcie wyjaśnienie tego czasu, zwróćcie uwagę na budowę zdań oznajmujących, przeczących i pytających. Jeżeli macie jeszcze wątpliwości, zajrzyjcie do podręcznika na str 77, gdzie w pomarańczowej tabeli grammar  mamy proste zdania w tym czasie. przyjrzyjcie się jeszcze raz tym formom.

Teraz spróbujcie wykonać  ćwiczenia 4 i 5 str 56/57 z ćwiczeniówki.

Dla chętnych zostawiam  zadanie 6 str 57.

Good luck!

 
Jezyk angielski 2 kwiecień 2020
Topic: Future Simple- określenia czasu.

Pod tematem zapiszcie notatkę:

Czas future Simple używamy z następującymi określeniami:

Określenie czasu Tłumaczenie Przykład zdania Tłumaczenie
tomorrow jutro I'll see you tomorrow. Zobaczę się z tobą jutro.
 

next week (month, year, etc.)

w przyszłym tygodniu (miesiącu, roku, etc.) He will phone next week. On zadzwoni w przyszłym tygodniu.
 

in an hour (ten minutes, etc.)

za godzinę (10 minut, etc.) The boss will talk to you in an hour. Szef porozmawia z wami za godzinę.
 

Soon

 

This weekend/month/

Year/century

 

One day

 

 

Niedługo

 

W ten wikend/w tym miesiącu/ roku/wieku

 

 

Pewnego dnia

 

I will finish my homework soon.

 

John won’t visit us this weekend

 

One day we will travel to Moo

 

Niedługo skończę moje zadanie domowe.

 

John nie odwiedzi nas w ten widend

 

pewnego dnia będziemy podróżować na księżyc

 

 

 

Powtórzcie wiadomości z poprzedniej lekcji: jak tworzymy zdania, pytania i przeczenia w czasie przyszłym.

Wykonajcie zadania: 7,8 i 9 ze strony 59 z ćwiczeniówki.

Na koniec dla utrwalenia wykonajcie ćwiczenia online:

http://www.angielski.slowka.pl/test_wyboru_new.php?id=180&id_materialu=976

https://wordwall.net/pl/resource/613874/angielski/future-simple-unjumble

https://wordwall.net/pl/resource/1032315/future-simple-zastosowanie

https://wordwall.net/pl/resource/955210/angielski/future-simple-time-expressions

 

Powodzenia!