klasa 6 a |
Jezyk angielski 23 czerwiec 2020 |
Witajcie, zapiszcie temat lekcji i notatkę w
zeszycie. Osoby chętne mogą wykonać zadania 6 i 7 ze
strony 77 w zeszycie ćwiczeń. Życzę wszystkim udanych
wakacji! Lesson
23rd
June 2020 Topic: Pisanie
instrukcji dotyczącej pielęgnowania ogrodu. Tryb
rozkazujący. Tryb rozkazujący (Imperative)
używany jest do wydawania poleceń i rozkazów. Pojawia
się w wielu codziennych sytuacjach: w instrukcjach,
zawiadomieniach, jak również w przepisach kulinarnych. Typową formą tego
trybu jest czasownik w bezokoliczniku bez to i
bez końcówek. Zdania rozkazujące kierujemy w
ten sposób do drugiej osoby liczby pojedynczej i mnogiej
(you). Przykłady: Go! (Idź! / Idźcie!). Stop! (Stój! / Stójcie!). Wait! (Poczekaj! / Poczekajcie!). Hurry up! (Pospiesz się! /
Pospieszcie się!). Come here! (Chodź tutaj! / Chodźcie
tutaj!). Listen to me! (Słuchaj mnie! /
Słuchajcie mnie!). Tell me the truth. (Powiedz mi prawdę). Open the door. (Otwórz drzwi). Sit down and be quiet!- Usiądź i bądź
cicho. Add some milk.- Dodaj trochę mleka. Przeważnie nie wymienia się osoby, do której
skierowane jest polecenie, choć można to uczynić na
końcu zdania po przecinku. · Be quiet, Eric! (Bądź
cicho, Eryku!). ZAKAZY I PRZECZENIA W TRYBIE ROZKAZUJĄCYM Zakazy (polecenia, rozkazy w formie przeczącej)
tworzymy przez wstawienie przed bezokolicznik do
not lub formy skróconej don’t. Don’t do it! (Nie rób tego! / Nie
róbcie tego!). Don’t wait! (Nie czekaj! / Nie
czekajcie!). Don’t speak so loudly! (Nie mów tak
głośno! / Nie mówcie tak głośno!). Don’t tell anyone. (Nie mów nikomu). Don’t cry. (Nie płacz). |
Jezyk angielski 18 czerwiec 2020 |
Lesson 18th June 2020 Topic: Czy to słońce czy deszcz - pogoda. Proszę obejrzyjcie film prezentujący i utrwalający słownictwo z tego tematu. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=AayIRXw7yzE Po obejrzeniu filmu otwórzcie podręcznik na stronie 108 i przeczytajcie dialogi, dopasowując do nich odpowiednie ilustracje. Następnie pod tematem zapiszcie wyrażenia z ramki „phrase book” wraz z tłumaczeniem, np.: It’s
raining cats and dogs- leje jak z cebra. Na koniec wykonajcie zadanie 4 str 109 (podręcznik). Dla chętnych podaję link do filmu z dodatkowym słownictwem: https://www.youtube.com/watch?v=mgNxT-Gq_A0 |
Jezyk angielski 16 czerwiec 2020 |
Lesson 16th June 2020 Topic: Nasze środowisko naturalne- zanieczyszczenie i ochrona środowiska. Proszę otwórzcie podręcznik na stronie 106, obejrzyjcie film do lekcji i wykonajcie zadania 2 i 3 pod tekstem w podręczniku. W zeszycie zapiszcie odpowiedzi tylko do zadania 3. Zadanie 2 wykonajcie ustnie, wyszukując odpowiednie informacje w tekście. Pozdrawiam. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=qRYyphbgtec |
Jezyk angielski 9 czerwiec 2020 |
Lesson
9th June 2020 Topic: Rozmawiamy o naszym miejscu zamieszkania. Otwórzcie podręcznik na stronie 104. Przeczytajcie fragment bloga Susie. (Susie’s blog). Spróbujcie odnaleźć, jakie ptaki mieszkają w ogrodzie dziewczynki? ( what kind of birds lives in Susie’s garden?). Następnie wykonajcie zadania 2 i 3 z tej samej strony. W zadaniu 2 należy dopasować tytuł do paragrafu, w zadaniu 3 podpisać obrazki. Zapiszcie swoje odpowiedzi w zeszycie pod tematem. Dziś tylko osoby chętne, pragnące poprawić oceny, odsyłają odpowiedzi |
Jezyk angielski 4 czerwiec 2020 |
Dzień dobry, dziś omówimy
zagadnienie gramatyczne: pierwszy tryb warunkowy.
Przeczytajcie uważnie podane informacje. Zapiszcie w
zeszycie temat lekcji oraz notatkę. Można też ją
wydrukować i wkleić do zeszytu. Lesson
4th June 2020 Topic: Pierwszy tryb warunkowy. Pierwszy tryb warunkowy (first
conditional) Pierwszy tryb warunkowy odnosi się do przyszłości. Opisuje wydarzenia, które będą miały miejsce jeżeli zostanie spełniony określony warunek. Na przykład, jeśli zaoszczędzisz pieniądze, będzie Cię stać na nowy samochód. Jeśli nie będzie padać, pójdziesz na plażę. Konstrukcja zdania w pierwszym trybie
warunkowym: W tej części zdania, w której pojawia
się if (określającej warunek),
używamy czasu Present Simple. W drugiej części zdania
(opisującej skutek, to co się wydarzy) używamy czasu
Future Simple, czyli will+ bezokolicznik. Przykłady zdań: If the weather is sunny, I will go for a
walk- jeśli pogoda będzie słoneczna, pójdę na spacer. If I see her, I will kiss her- jeśli
ją zobaczę, to ją pocałuję. !!! Części zdania można zamieniać
kolejnością, np.
przeczenia w pierwszym trybie warunkowym:
Jak powiedzieć "jeśli nie"?
Przeczenia możemy tworzyć zarówno w części zdania z if,
jak i z will -
w zależności od kontekstu, np.: If the weather is bad, I won't go
out.- Jeśli pogoda będzie kiepska, nie wyjdę. |
Jezyk angielski 2 czerwiec 2020 |
Dzień dobry, dziś omówimy
zagadnienie gramatyczne: zerowy tryb warunkowy. Zapiszcie
w zeszycie temat lekcji oraz notatkę. Dziś nie ma
ćwiczeń do wykonania, więc nic nie odsyłamy. Lesson
2nd June 2020 Topic: Zerowy tryb warunkowy. Conditionals, czyli tryby warunkowe są
to zdania typu „Jeśli…, to…”. A więc zdania te
opisują sytuacje typu: jeśli zostanie spełniony
określony warunek, to coś się wydarzy. Zdanie w
każdym z trybów warunkowych składa się z dwóch
części: warunku i rezultatu tego warunku. Warunek
wyrażamy słowem if (jeśli). zerowy tryb warunkowy (zero
conditional): Z tego powodu w obu częściach zdania,
użyjemy czasu Present Simple, który
właśnie opisuje nam sytuacje wydarzające się
regularnie, czy tu wręcz zawsze. Schemat zdania w zerowym trybie
warunkowym : IF + PRESENT SIMPLE , PRESENT SIMPLE Przykłady: If the temperature is low, water freezes.-
Jeśli temperatura jest niska, woda zamarza. If you heat water to 100 degrees, it
boils.- jesli podgrzejesz wodę do 100 stopni, to wrze. If people are happy themselves, they are
nice to other people.- Jeśli ludzie sami są
szczęśliwi, są mili dla innych ludzi) !! Ważne !! W Zdaniach w trybie
warunkowym można zamieniać kolejność, a więc: Present Simple + if + Present Simple,
np. Water freezes if the temperature is low.-
woda zamarza, jeśli temperatura jest niska. The flowers die if you don’t water
them- kwiaty usychają jeśli ich nie podlewasz. |
Jezyk angielski 28 maj 2020 |
Lesson
28th May 2020 Topic: Powtórzenie materiału z rozdziału 7. Dziś powtarzamy wiadomości z rozdziału 7. W związku z tym proszę przeglądnijcie jeszcze raz notatki w zeszycie na temat gramatyki omawianej w tym rozdziale, czyli czasów Present Perfect, Present Simple i Past Simple. Zajrzyjcie też do słowniczka w podręczniku na stronie 98 i powtórzcie słownictwo: przedmioty, ich cechy, materiały oraz wyrazy i zwroty związane z robieniem zakupów. Na podstawie tych informacji wykonajcie w zeszycie ćwiczeń następujące zadania: · ćw 8 i 9 strona 67 · ćw 1,2 i 3 strona 68 Rozwiązania przesyłają tylko osoby oznaczone minusem w rubryce ZN4 (rozdziały6,7). |
Jezyk angielski 26 maj 2020 |
Lesson
26th May 2020 Topic: Klub odkrywców- materiały. Dziś temat z serii klub odkrywców. Otwórzcie podręcznik na stronie 100. Znajduje się tutaj tekst na temat wyścigów psich zaprzęgów. W tekście mamy jednak mnóstwo wyrazów związanych z różnymi rodzajami materiałów i z tym słownictwem będziemy dziś pracować. Zanim przeczytacie tekst krótka informacja kulturowa: Wyścigi psich zaprzęgów po raz pierwszy odbyły się ponad 100 lat temu na Alasce. Mimo, że zawody kojarzą się głównie z mroźną pogodą, psy mogą-oprócz sań- ciągnąć również wózki na kółkach. W tej dyscyplinie najlepiej sprawdzają się psy odporne na mróz i lubiące ruch, a więc takie rasy jak: alaskan malamut czy husky. Ludzki przewodnik psów w zaprzęgu to maszer. Przeczytajcie tekst z podręcznika, trudne wyrazy znajdują się w słowniczku glossary pod tekstem. Po przeczytaniu tekstu wykonujemy tylko zadania z zeszytu ćwiczeń ze strony 93. Zadanie 1 i 3 wykonujemy w ćwiczeniówce. Natomiast zadanie 2 i 4 należy wykonać w zeszycie. W zadaniu 2 nazwy przedmiotów przedstawionych na obrazkach znajdują się w ramce pod obrazkami. Należy ułożyć zdania mówiące o tym, z jakich materiałów rzeczy te zostały wykonane. Podaję dwa przykłady, na podstawie których należy ułożyć pozostałe zdania: a) The T-shirt is
made of cotton. b) The fork, knife and spoon are
made of plastic. W zadaniu 4 należy wybrać po jednym elemencie z każdej kolumny poziomej tak, aby powstało poprawne zdanie. Takich zdań układamy 5. Podaję jeden przykład: 1. My friend has collected
wooden toys since 2010. Rozwiązania zadań wysyłają tylko osoby, które oznaczę minusem w e-dzienniku. |
Jezyk angielski 21 maj 2020 |
Lesson
21st May 2020 Topic: Piszemy ogłoszenie do gazetki szkolnej. Dziś poćwiczymy pisanie ogłoszenia o sprzedaży. Otwórzcie podręcznik na stronie 95. W zadaniu 7 widzimy ogłoszenie o przedmiocie, który chce sprzedać Joanna. Jest ono zatytułowane „Bargain” (Okazja). Proszę przeczytajcie uważnie to ogłoszenie i spróbujcie ustnie odpowiedzieć na pytania 1-5 pod ogłoszeniem, odnajdując właściwe informacje w tekście. Tłumaczę pytania: 1. Czego (jakiego przedmiotu)dotyczy ogłoszenie? 2. Z czego ten przedmiot jest wykonany? 3. Jak długo ma go właścicielka (Joanna)? 4. Jakiego jest kształtu i rozmiaru? 5. Jakie są zalety tego przedmiotu ? Teraz otwórzcie ćwiczeniówkę na stronie 69 i wykonajcie zadanie 6.: dopasuj pytania do odpowiedzi. Jedna odpowiedź została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnego pytania. Homework Na pracę domową wykonajcie zadanie 7 str 69 z ćwiczeniówki. Napiszcie ogłoszenie o sprzedaży deskorolki. Proszę wzorować się na ogłoszeniu Joanny z podręcznika oraz odpowiedziach a-i w zadaniu 6 z ćwiczeniówki. Można zastosować te same zdania, oczywiście odpowiednio zmieniając je tak , aby opisywały deskorolkę. Proszę o przesłanie pracy domowej tylko te osoby, które oznaczę w dzienniku minusem w rubryce W (pisanie). Czas na wykonanie zadania to 1 tydzień. |
Jezyk angielski 19 maj 2020 |
Lesson
19th May 2020 Topic: Ćwiczenia gramatyczne. Proszę przypomnieć sobie wiadomości z lekcji na temat czasów Present Perfect, Present Simple i past Simple, gdzie porównywaliśmy te czasy ze sobą. Na podstawie notatek proszę w zeszycie ćwiczeń wykonać zadania : Zad 5 str 65, Zad 4, 5,6 str 66. Rozwiązania wysyłają tylko osoby , które mają minusy w dzienniku. |
Jezyk angielski 14 maj 2020 |
Lesson
14th May 2020 Topic: Z czego to jest zrobione?- ćwiczenia leksykalne. Dziś ćwiczymy słownictwo z rozdziału 7: przedmioty codziennego użytku, ich cechy i materiały, z których zostały wykonane. W zeszycie proszę zapisać temat lekcji. Natomiast zadania wykonujemy w ćwiczeniówce. Będą to ćwiczenia: 1, 2 str 64 oraz 1,2 str 66. Odpowiedzi odsyłają tylko osoby, które w dzienniku mają minus w rubryce ZN1 (rozdziały 6,7). Proszę także osoby, które nie odesłały sprawdzianu z rozdziału 6 (również zaznaczyłam to minusem w dzienniku) o odesłanie testu tak jak do tej pory na mój adres e-mail lub na dziennik. |
Jezyk angielski 12 maj 2020 |
Dzień dobry, proszę zapisać
w zeszycie temat i notatkę. Lesson
12th May 2020 Topic: Porównanie
czasów Present Perfect i Present Simple. Zastosowanie
since i for. PORÓWNANIE
PRESENT SIMPLE I PRESENT PERFECT: Czasu Present
Simple używamy, gdy mówimy o teraźniejszości, a czasu
Present Perfect , gdy mówimy o sytuacji , która
zaczęła się w przeszłości i nadal trwa. Przykład: Adam is
my best friend. We have been
friends for ten years. (Adam jest moim najlepszym
przyjacielem. Jesteśmy przyjaciółmi od 10 lat). Zdanie 1 jest
w czasie Present Simple (is): odnosi się do sytuacji
teraźniejszej. Zdanie 2 jest
w czasie Present Perfect (have been): odnosi się do
sytuacji która zaczęła się 10 lat temu i nadal trwa. ZASTOSOWANIE
FOR I SINCE: Określenia
for i since stosujemy z czasem Present Perfect. For czyli
„przez lub od”. Określenie odnosi się do
konkretnego przedziału czasu. Używając for określamy
ile czasu dana czynność trwała. Używając for zadamy
pytanie „Jak długo?”. for +
przedział czasu charakterystyczne wyrażenia:
for a long time- przez/od długiego
czasu for a minute- przez/ od minuty for half an hour- przez/ od pół
godziny for 5 minutes- przez/ od 5 minut for 2 months- przez/ od 2 miesięcy for 9 hours- przez/ od 9 godzin for 100 years- przez/od 100 lat for 3 weeks- przez/ od 3 tygodni for several days- przez/ od kilku dni for 3 centuries- przez/ od 3 wieków for a couple of months- Przez/ od kilku
miesięcy
Since czyli „od” lub „odkąd”.
Określenie since odnosi się do konkretnego punktu w
przeszłości do teraz. Używając since zadamy pytanie
„Od kiedy?”, „Odkąd?”. since + konkretny punkt w przeszłości przykładowe wyrażenia:
since 2005- od roku 2005 since childhood- od dzieciństwa since Monday- od poniedziałku since 9 a.m.- od godz. 9 since April- od kwietnia since noon- od południa since yesterday- od wczoraj since I was born- odkąd się
urodziłem since I finished school- odkąd
skończyłem szkołę since we first met- od kiedy się
poznaliśmy since last Friday- Od zeszłego piątku
For czy since: przykładowe zdania I haven’t had a job since 2010. Nie mam pracy od 2010 roku. I haven’t had a job for 8 years. Nie mam pracy od 8 lat. She hasn’t seen her father since childhood. Nie widziała ojca od dzieciństwa. She hasn’t seen her father for 20
years. Nie widziała ojca od 20 lat. Adam has lived in Atlanta since April. Adam mieszka w Atlancie od kwietnia. Adam has lived in Atlanta for 2 months. Adam mieszka w Atlancie od 2 miesięcy. |
Jezyk angielski 7 maj 2020 |
Lesson
7th May 2020 Topic: Robimy zakupy. Otwórz podręcznik na stronie 94. Mamy tutaj trzy teksty na temat zwyczajów związanych z zakupami (shopping habits). Przeczytaj powoli teksty. Wypisz nowe wyrazy i sprawdź ich znaczenie w słowniczku na stronie 98 lub w innym dostępnym dla ciebie słowniku angielsko –polskim. Przeczytaj teksty jeszcze raz i wybierz właściwy wyraz spośród trzech podanych do wyboru. Sprawdź swoje odpowiedzi słuchając nagrania i zapisz poprawne odpowiedzi w zeszycie jako Ex 1 p. 94 : Ex 3 p. 94 Następnie wykonaj zadanie 3. Popatrz na żółtą ramkę (phrase book). Dopasuj zdania a-c do wypowiedzi 1-3. Sprawdź słuchając nagrania i zapisz odpowiedzi w zeszycie.: Jeśli nie jesteś pewny/a swoich odpowiedzi mimo odsłuchania nagrań , możesz przesłać je do sprawdzenia. |
Jezyk angielski 5 maj 2020 |
Lesson
5th May 2020 Topic: Rodzaje tworzyw i materiałów. Proszę otwórzcie podręcznik na stronie 93. Zapoznajcie się ze słownictwem w zielonej ramce Vocabulary. Mamy tam : materials- rodzaje materiałów i tworzyw oraz size, shape and quality- rozmiar, kształt i inne cechy. Sprawdźcie znaczenie nowych i trudnych wyrazów na stronie 98. Ex 5 p. 93 Nazwijcie przedmioty na obrazkach i materiały, z których zostały wykonane. Zapiszcie w zeszycie odpowiedzi, np. 1. Cds- plastic (płyty- plastik) Envelopes- paper (koperty- papier) Ex 6 p. 93 Znajdźcie w zielonej ramce wyrazy, które mają znaczenie przeciwne do podanych. Zapiszcie w zeszycie odpowiedzi, np. 1. Round # square (okrągły- kwadratowy) Sprawdźcie swoje odpowiedzi słuchając nagrań z podanych linków.: https://sp4sandomierz-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/g_pas_sp4sandomierz_pl/EQ1IH2rvuiBFrvIFlckDqwwBv2gwVVTt9Ss2HZn2nh652Q?e=8Ercda Jeżeli nie wystarczy wam sprawdzenie z płytą , prześlijcie swoje odpowiedzi jak do tej pory. (Nie jest to jednak obowiązkowe). |
Jezyk angielski 30 kwiecień 2020 | ||||||
Lesson
30th April 2020 Topic: Przedmioty codziennego użytku. Otwórzcie podręcznik na stronie 90. Przeczytajcie powoli tekst na temat przedmiotów używanych w życiu codziennym. Wypiszcie wszystkie gadżety i przedmioty, które zostały wymienione w tekście, np. mobile phones ( łącznie jest ich 7). Teraz wykonajcie w zeszycie zadanie 3 z tej samej strony. Nazwijcie obiekty przedstawione na obrazkach. Na koniec
podzielcie wyrazy z zielonej ramki na stronie 91 (Vocabulary)
na trzy kategorie: Stationery
Słownictwo z dzisiejszego tematu jest wyjaśnione w słowniczku na stronie 98, posłużcie się nim w przypadku nowych wyrazów. Jeżeli nie jesteście pewni swoich odpowiedzi, możecie przesłać jak do tej pory do sprawdzenia ( ale nie jest to obowiązkowe). Nie zadaję pracy domowej na weekend majowy. Życzę udanego wypoczynku. |
Jezyk angielski 28 kwiecień 2020 |
Dziś rozpoczynamy nowy
rozdział. Zaczniemy od porównania dwóch znanych już
czasów: Present Perfect i Past Simple. Proszę zapisać
temat w zeszycie i notatkę pod tematem. Następnie
zajrzyjcie do starych notatek lub podręcznika i
przypomnijcie sobie jak tworzymy zdania w tych czasach (rozdział2
i rozdział5). Na koniec dla lepszego zrozumienia
tematu i jego utrwalenia obejrzyjcie dwa filmiki, do
których podałam linki. Lesson
28th April 2020 Topic: Porównanie czasów Present
Perfect i Past Simple. Past Simple (podmiot + II forma
czasownika) : —> sytuacje
i czynności, które zostały rozpoczęte i zakończone w
przeszłości i nie mają żadnego związku z
teraźniejszością - czas ten ma charakter dokonany. —> wydarzenia, w których
podajemy dokładny czas i/lub okoliczności. —> jeśli w zdaniu pojawiają się
określenia wskazujące na przeszłość: yesterday -
wczoraj PRZYKŁADY: I knew Jane for
about 10 years. Then I moved out of the town and we lost
touch. (Znałem Jane przez około 10 lat. Potem
wyjechałem z miasta i straciliśmy kontakt) I lost my keys yesterday. Zgubiłem
wczoraj klucze. Present Perfect (podmiot + have/has +
III forma czasownika) : —>
czynność, która rozpoczęła się w przeszłości i
trwa do teraz , jej skutki są widoczne teraz, ma wpływ
na obecną sytuację- aspekt jest niedokonany. —>
czynność, która nie wymaga wskazania konkretnego
momentu, w którym dana sytuacja miała miejsce. —>
doświadczenia życiowe, bez podawania szczegółów na
ich temat, np. Jeśli chcemy dowiedzieć się, czy ktoś kiedykolwiek
był w danym miejscu, —> jeśli
w zdaniu pojawiają się określenia: just -właśnie PRZYKŁADY: I have
just washed
my hair. I have
lived here since I
was born. Have you ever been to
Paris? I have been to Paris once. Linki do
filmów: |
Jezyk angielski 23 kwiecień 2020 |
Dzień dobry, dziś piszemy
test z rozdziału 6. W ramach tego testu zróbcie zadania
z zeszytu ćwiczeń ze stron 62 i 63. Wykonajcie tylko
zadania 1,2,3,4 i 6. Rozwiązania odeślijcie dziś
najlepiej do godziny 13.30. Zad 1 – połącz połówki wyrazów. W kratki wpisujemy odpowiednią literkę. Zad 2- Uzupełnij zdania wyrazami z ramki. Jeden wyraz w ramce został podany dodatkowo i nie pasuje do żadnego zdania. Zad 3 – Co zrobią lub czego nie zrobią osoby na obrazkach? Uzupełnij zdania używając czasu przyszłego Future Simple. Krzyżyk w kratce obok zdjęcia oznacza, że nie zrobi (zdanie przeczące)a tak zwany „ptaszek” oznacza , że zrobi (czyli zdanie oznajmujące). Zad 4 – Ułóż pytania i na nie odpowiedz. Pamiętajcie , że w tym zadaniu udzielamy krótkich odpowiedzi (Yes/ No + osoba+ operator) , zgodnie z symbolami w nawiasach. Zad 6- Uzupełnij przewidywania dotyczące przyszłości zwrotami z ramki. Good luck! |
Jezyk angielski 21 kwiecień 2020 |
Lesson 21st April 2020 Topic: Klub odkrywców- wynalazki przyszłości. Dziś lekcja na temat wynalazków przyszłości (futuristic inventions). Pracujemy z tekstem z podręcznika ze strony 86. Tekst jest na temat roli nowoczesnych technologii w medycynie oraz na temat pochodzącej ze Stanów Zjednoczonych agencji kosmicznej NASA. Nazwa ta to skrót od angielskiej nazwy National Aeronautics and Space Administration, czyli Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej. Agencja ma siedzibę w Waszyngtonie i powstała w 1958 roku. Jej założycielem był Dwight Eisenhower, prezydent USA. Jest bardzo znaną agencją, często pojawiającą się w filmach, jak również kulturze popularnej. Jej logo widnieje m.in. na bluzach i koszulkach. Proszę przeczytajcie tekst. W słowniczku pod tekstem (glossary) mamy wyjaśnione trudniejsze słownictwo. Po przeczytaniu wykonajcie zadanie do tekstu. Mamy tu 5 zdań . Zaznaczamy czy zdanie jest prawdziwe True, fałszywe False lub tekst nic o tym nie mówi (w takim wypadku piszemy ? znak zapytania). Pod tematem lekcji zapiszcie odpowiedzi do tego zadania. Kolejne zadania odnośnie tekstu znajdują się w zeszycie ćwiczeń na stronie 92. Wykonujemy tylko zadanie 1 i 2. Słownictwo do zadań (proszę zapisać w zeszycie jako notatkę): Opposite- przeciwieństwo made by -wykonany przez Drink- pić For ex ample- na przykład move- poruszać się types- rodzaje One of the two- jedna z dwóch Plant- roślina jam- dżem Parts- części Put- włożyć someone- ktoś Use to – używać do Soil- ziemia walk- chodzić |
Jezyk angielski 16 kwiecień 2020 |
Lesson
16th April 2020 Topic: Powtórzenie materiału z rozdziału 6. Dziś powtarzamy wiadomości z rozdziału 6 i przygotowujemy się do testu, który spróbujemy napisać za tydzień. Proszę pod tematem wykonać 2 zadania z podręcznika: Ćw 1 i 2 str 84 oraz z zeszytu ćwiczeń : ćw 1 str 56 i ćw 7 str 57. Do testu powtarzamy : - słownictwo str 84 - wszystkie informacje na temat czasu Future Simple - sposoby wyrażania przewidywań i opinii. Na koniec proszę utrwalić materiał grając w gry edukacyjne, klikając w poniższe linki: https://wordwall.net/pl/resource/889740/angielski/junior-explorer-6-unit-61 https://wordwall.net/pl/resource/919015/angielski/klasa-6-unit-6 (gry znajdź słowo i anagram) |
Jezyk angielski 31 marzec 2020 | ||||||||||||||||||||
Drodzy uczniowie. Dziś lekcja
na temat czasu przyszłego. Zapiszcie temat lekcji: „ Czas Future Simple- zastosowanie i budowa zdań.” Zróbcie notatkę w zeszycie na podstawie informacji , które znajdziecie pod podanym Linkiem (niebieskie punkty 1-6): https://slideplayer.pl/slide/841132/ Powoli przeczytajcie wyjaśnienie tego czasu, zwróćcie uwagę na budowę zdań oznajmujących, przeczących i pytających. Jeżeli macie jeszcze wątpliwości, zajrzyjcie do podręcznika na str 77, gdzie w pomarańczowej tabeli grammar mamy proste zdania w tym czasie. przyjrzyjcie się jeszcze raz tym formom. Teraz spróbujcie wykonać ćwiczenia 4 i 5 str 56/57 z ćwiczeniówki. Dla chętnych zostawiam zadanie 6 str 57. Good luck! |
||||||||||||||||||||
Jezyk angielski 2 kwiecień 2020 | ||||||||||||||||||||
Topic: Future Simple-
określenia czasu. Pod tematem zapiszcie notatkę: Czas future Simple używamy z następującymi określeniami:
Powtórzcie wiadomości z poprzedniej lekcji: jak tworzymy zdania, pytania i przeczenia w czasie przyszłym. Wykonajcie zadania: 7,8 i 9 ze strony 59 z ćwiczeniówki. Na koniec dla utrwalenia wykonajcie ćwiczenia online: http://www.angielski.slowka.pl/test_wyboru_new.php?id=180&id_materialu=976 https://wordwall.net/pl/resource/613874/angielski/future-simple-unjumble https://wordwall.net/pl/resource/1032315/future-simple-zastosowanie https://wordwall.net/pl/resource/955210/angielski/future-simple-time-expressions Powodzenia! |